    Subject: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <n0059p$h5k$1@node1.news.atman.pl> <n00b2n$nb1$1@node1.news.atman.pl>
    <n01u5n$lnb$2@node2.news.atman.pl> <n03pb5$qho$1@node1.news.atman.pl>
    <5625e853$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <n06gue$ljb$2@node1.news.atman.pl>
    <562755dc$0$27511$65785112@news.neostrada.pl>
    <n08ltt$rh5$1@node1.news.atman.pl>
    <562897b6$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0aepc$knc$1@node1.news.atman.pl>
    <562a31cc$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0e193$v7o$1@node2.news.atman.pl>
    <562b7eb9$0$9557$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0gv6o$th6$1@node2.news.atman.pl>
    From: Trybun <i...@j...ru>
    Date: Mon, 26 Oct 2015 12:37:26 +0100

    > "Trybun" 562b7eb9$0$9557$6...@n...neostrada.pl

    > OFE, dla Twego dobra musiały część składek gromadzić w obligacjach
    > polskiego państwa. Nie wiem, czy połowę, czy jedną trzecią, ale jakąś
    > konkretną część. Nadal w OFE pozostaje część ulokowana poza polskimi
    > obligacjami. DTusk nie likwidował OFE.
    >

    > Dla Twego dobra nie mogłeś lokować tej części samodzielnie w obligacjach.
    > Musiałeś to robić za pośrednictwem menadżera, który brał stosowną zapłatę
    > za pośrednictwo. (chyba 7%)
    >
    > Mogłeś nadal kupować obligacje bezpośrednio -- OFE nie były monopolistą!
> [...]

    "Twoje, twoje", jakie moje? Akurat ja nie mam nic wspólnego z polskim
    systemem emerytalnym.

    Nie znam zbyt dobrze zasad lokowania na polskim rynku inwestycji, ale
    chyba tu bez pośredników nie da rady inwestować. Np. jak bez
    pośrednictwa Biura Maklerskiego kupić i sprzedać akcje na GPW?

    Nie, w ZUSie pieniądz jest tylko środkiem a nie celem do prowadzenia
    działalności. ZUS to coś znacznie więcej niż jakiś bank czy fundusz.