  • 511. Data: 2021-04-30 17:08:06
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-30 o 11:14, J.F pisze:

    > No nie wiem.
    > W szkole nie uczyli, ze jak podgrzac jajko, to peknie.

    A według mnie od czasu, gdy mikrofalówki są dostępne powinni.
    Jak ja chodziłem do podstawówki to jeszcze nie słyszałem o
    mikrofalówkach więc nie mam pretensji, że nic o tym nie było.

    > Wiec to nie jest szkolna wiedza, tylko bardzo praktyczna: nie bedziesz
    > wsadzal jajka do mikrofali.

    Moim zdaniem wiedza podstawowa (czyli nauczana w szkole) powinna
    obejmować też wiedzę praktyczną.
    Nie ma tego aż tak dużo, aby przez 8 lat nie było na to czasu (np.
    zamiast jednej z lekcji religii).

    > No coz, kiedys mikrofale byly modne, to sie spoleczenstwo uczylo.
    > Teraz juz nie sa tak powszechne, to mozna sie przez wiele lat nie
    > spotkac z taka informacja.

    No i od tego powinna być szkoła. Nie każdy spotka się oko w oko z
    pantofelkiem a (przypuszczam) że w szkole uczą.
    Nie każdy spotka się z mikrofalą, ale że jest taka możliwość to powinni
    trochę wytłumaczyć - np, że obrotowy talerz to nie po to aby obejrzeć
    sobie z wszystkich stron jak się ładnie robi.

    > Czyli to dobrze, ze na ZPT ucza teraz robienia kanapek ? :-)

    Rzuciłem tak ogólnie. Nie jestem w stanie dyskutować o szczegółach bo
    ich nie znam.

    > Z drugiej strony - to Ty czy kto inny pisal, ze w szkole niby jest
    > temat "serwisowanie roweru", ale wiekszosc sie konczy "zaniesc do
    > serwisu".

    Są dwie możliwości:
    - albo ktoś pisał to jako znany mu fakt i wtedy to nie ja,
    - albo to było w stylu, że zapewne większość się kończy... i taką
    hipotezę to mogłem przy jakiejś dyskusji rzucić.
    Nie pamiętam.
    P.G.

  • 512. Data: 2021-05-01 17:04:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2021 17:08:06 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > obejmować też wiedzę praktyczną.
    > Nie ma tego aż tak dużo, aby przez 8 lat nie było na to czasu (np.

    Moze i tak, ale czy na pewno nie ma tego tak duzo?

    Nie bedziesz trzymal gwozdzi w domu, nie bedziesz wlewal benzyny do
    diesla, nie bedziesz kupowal mieszkania z gazem ...

    J.

  • 513. Data: 2021-05-02 13:25:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 May 2021 17:04:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > nie bedziesz kupowal mieszkania z gazem ...

    Bo?

    --
    Marek

  • 514. Data: 2021-05-02 14:04:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 May 2021 13:25:42 +0200, Marek napisał(a):

    > Bo?

    Bo moze bedzie nieszczelnosc, albo sasiad bedzie mial demencje, lub
    checi samobojcze, lub zwyczajnie pijany. Albo sam bedziesz mial
    demencje.

    Gaz potencjalnie niebezpieczny.

    J.

  • 515. Data: 2021-05-02 15:50:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 May 2021 14:04:16 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Gaz potencjalnie niebezpieczny.

    I jak to się ma do jego powszechności w mieszkaniach?

    --
    Marek

  • 516. Data: 2021-05-02 20:57:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Marek wrote on 02.05.2021 15:50:

    > I jak to się ma do jego powszechności w mieszkaniach?

    Starych mieszkaniach. Te budowane w ostatnich kilku(nastu) latach
    najczęściej nie mają już instalacji gazowych.

  • 517. Data: 2021-05-02 21:17:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Starych mieszkaniach. Te budowane w ostatnich kilku(nastu) latach
    > najczęściej nie mają już instalacji gazowych.

    Mamy (w rodzinie) mieszkanie oddane w roku 1980 (w Sierpniu zresztą),
    więc stare dość. Pierwotnie ciepła woda użytkowa była tam grzana
    indywidualnymi piecykami w łazienkach, tak zwanymi "junkerami".
    Nieco ponad rok temu zrobiono tam modernizację, polegająca na tym,
    że doprowadzono do mieszkań ciepłą wodę użytkową z wymienników i
    sieci miejskiej. Mało kto zostawił sobie gaz w kuchni -- większość
    zlikwidowała gazomierze i rozwiązała umowy z PGNiG, przechodząc na
    elektrykę.

    --
    Jarek

  • 518. Data: 2021-05-04 12:34:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 May 2021 20:57:44 +0200, Zbych wrote:

    > Starych mieszkaniach. Te budowane w ostatnich kilku(nastu) latach
    > najczęściej nie mają już instalacji gazowych.

    Przy czym nie bardzo wiadomo - czy dlatego, ze tak bezpieczniej, czy
    dlatego, ze deweloper tnie koszty, a tu jedna instalacja mniej, byc
    moze z konsekwencjami w kominie.

    Gdzies tam jeszcze sa klienci, co uwazaja "gaz zostawia tlusty osad na
    szafkach". I moze nawet drozszy jest.

    No ale po latach okazuje sie, ze bezpieczniej.

    A teraz jeszcze ta eliminacja CO2 ..

    J.

  • 519. Data: 2021-05-04 12:37:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 May 2021 15:50:33 +0200, Marek wrote:

    > I jak to się ma do jego powszechności w mieszkaniach?

    I czasem jakis wybuch jest, na szczescie wyjatkowo rzadko.

    Przy czym co innego jak wybuch skutkiem jakiego losowego zdarzenia, a
    co innego jak jakis slabo kontaktujacy staruszek lub pijak gaz
    odkreci, a zapalic zapomni ...

    J.

  • 520. Data: 2021-05-04 13:33:02
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F wrote on 04.05.2021 12:34:

    > Przy czym nie bardzo wiadomo - czy dlatego, ze tak bezpieczniej, czy
    > dlatego, ze deweloper tnie koszty

    To chyba pytanie retoryczne :-)