  • Data: 2021-04-06 15:20:11
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2021 15:00, Piotr Gałka wrote:
    > Nie wiem jak to było, że mimo, że klasa mat-fiz to nie mieliśmy całek. P.G.

    Koło 2003-5r roku zaczynały się trafiać roczniki pierwszorocznych
    studentów po mat-fiz bez liczb zespolonych i różniczek(nie wszyscy,
    niektóre grupyz konkretnych szkół). Pojedyncze "pseudotechnika" trzymały
    poziom, ale tylko chwile dłużej, potem puszczały ludzi na studia bez
    podstaw matematyki z tych okolic. Co prawda przyszli studenci po
    szkołach elektro* wspominali że cośtam o jakiś liczbach z dziwnym
    pierwiastkiem mówili, ale nic nie pamiętają. Efektem czego matematyka na
    pierwszym roku to było nadrabianie programu technikum z lat 80-90.
    Program fizyki zakładał że aparat matematyczny zaczyna się od pewnego
    poziomu i brutalnie zderzył się z rzeczywistością.

    Nie wiem jak teraz, ale jak mi powiedział kilka lat temu znajomy
    przewalajacy maturzytów z matmy w wakacje: nadrabiamy nie tylko
    brakujący materiał, ale zaniedbania szkół średnich zorientowanych
    tumanistycznie, często z mat-fiz-chem w nazwie. Na wszelki wypadek
    zaczynają od ułamków i podobno nie bez powodu, a z doświadczenia że
    zawsze sie ktoś trafi niedoświecony z tego tematu. Nie wiem jak obecnie,
    mam nadzieje że dno już było.

    To smutne bardzo. Choć wypuszczenie kogoś bez całek po profilu
    matematycznym jak widać uchodziło to obecnie wypuszcza się matfizów bez
    poziomu przeciętnego techikum w którym podobno uczono głupszych w
    zeszłym wieku (co potem ładnie weryfikowała zdawalność na studiach).