    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Date: Mon, 8 Mar 2021 12:31:09 +0100

    W dniu 06.03.2021 o 17:37, Mario pisze:

    > Ciekawe, że w lecie uzyskiwałem maksymalną produkcję energii dziennie
    > 55 kWh, a moc chwilową AC do 7,7 kW. Dziś uzyskałem produkcję 35,8
    > kWh, a moc chwilowa AC o 12:47 osiągnęła 8,5 kW. Pewnie dzięki niskiej
    > temperaturze. Nachylenie dachu chyba 35 stopni. Prawie idealnie na
    > południe.

    Dzięki za info, już jestem trochę mądrzejszy. No to u ciebie nieomal
    idylla w stosunku do tego co jest u mnie,. Po wschodzie słońca (6:30)
    falownik ze względu na kilka drzew włącza się dopiero o 7:30 i to w
    słoneczny dzień, po włączeniu ze względu na cienie tych drzew przez
    około godzinę tylko dudłanie na poziomie 400W,.  o jakiejś 14;00 na
    panele wjeżdża cień komina, o 15 wszystkie panele w cieniu dachu. Tak że
    wielu tu się nie da wyczarować.