  • Data: 2021-03-08 18:30:43
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> szukaj wiadomości tego autora

    >>> https://gdansk.meteo.com.pl/hist.pl?XTOT
    >>> https://karpacz.meteo.com.pl/hist.pl?XTOT

    >>> https://www.label.pl/webdoc/files/po/uinfo/uinfo.lb9
    00/lb900-17.pdf

    > [...]
    >
    > Czujnika polozonego kilkadziesiat km dalej, a nawet i kilka km, bym nie
    > wiazal z warunkami u Ciebie.
    > Usrednianie moze byc inne - jak chmurki lataja, oni podaja np srednia z
    > 15 minut, Ty z 5 minut - tez sa roznice.

    Czyżby aż tak krótki byłby peak ? Ja tutaj w ciągu całego roku nie widzę
    żeby było powyżej 1000W/m^2.

    > Ale najbardziej to jestem ciekaw tego cosinusa ...  czy oni nie mierza
    > mocy padajacej na 1m^2 powierzchni poziomej ?
    > To chyba pisales.

    Nie ja ale chyba na to wychodzi.

    > No i np zakres widmowy - oni tam maja 0.4 ... 1.1um ... przeliczaja to
    > potem na moc pelnego widma slonecznego czy nie ?

    Charakterystka fotodiody i ogniwa słonecznego jest niemal identyczna.

    > Bo ogniwa sloneczne, to sa podawane dla pewnej mocy padajacej, i to
    > raczej w pelnym widmie ...

    O nawet bardzo dobrze zdefiniowanym w normach.

    > np ten czujnik w Karpaczu w czerwcu ub roku zanotowal max 454W/m^2.
    > Ale 6 czerwca - 587.
    >
    > Troche to odbiega od stalej slonecznej (~1100 na dole, 1300 na orbicie),
    > wiec mysle, ze tu sie sklada i kat padania, i okres usredniania, i moze
    > jeszcze ta kwestia szerokosci widma.

    Na to wychodzi. Najbardziej jednak kąt padania.

    Pozdrawiam

    Adam Górski