  • Data: 2021-03-08 10:58:53
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale zmienia sie troche odleglosc od Slonca.
    > Zima jest najmniejsza ... na razie.
    >
    > Roznice nie sa duze, jakeis 3%, ale w kwadracie to juz 6%.

    > 1360 W/m^2 ... ponad atmosfera.
    > A tu u nas na dole ... troche mniej ...

    > Albo wlasnie przejrzystosc atmosery byla mniejsza ... w tym miejscu, co
    > mierzyli.
    >
    > J.

    Hmm...

    https://gdansk.meteo.com.pl/hist.pl?XTOT
    https://karpacz.meteo.com.pl/hist.pl?XTOT
    https://mpec-konin.meteo.com.pl/hist.pl?XTOT
    https://www.meteo.waw.pl/hist.pl?XTOT

    A co do samego miernika stosowanego w stacjach pogodowych :
    https://www.label.pl/po/rek900.html
    https://www.label.pl/webdoc/files/po/uinfo/uinfo.lb9
    00/lb900-17.pdf

    Jest oczywiście możliwe że nad Twoją lokalizacją pojawiła się
    bezpośrednia dziura w chmurach a nad resztą lokalizacji nie.

    Jeżeli masz czas możemy porównać pomiary z kilku dni.

    Może label oszukuje ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski