  • Data: 2021-03-05 15:30:39
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-05 o 12:15, trybun pisze:

    > Ale licznik przecie chyba tego nie może na bieżąco wyliczać.

    Nigdy nie interesowałem się fotowoltaiką i opieram się tylko na tym, co
    zostało napisane, ale jakoś inaczej rozumiem to niż Ty.

    Jeśli, jak zrozumiałem, osobno jest liczone ile dostarczyłeś a osobno
    ile zużyłeś (w czasie gdy Twoja produkcja była za mała) to tylko licznik
    może to na bieżącą wyliczyć (to tu rozumiemy inaczej bo nie wiem
    dlaczego uważasz, że nie może).

    W przykładzie powyżej produkujesz 6kW czyli po 2kW ma fazę, a z jednej
    pobierasz 3kW.
    Tylko licznik jest w stanie stwierdzić, że twój pobór 1kW (3-2) z jednej
    fazy jest równoważony Twoją dostawą na pozostałych fazach.

    Normalnie bym myślał, że licznik liczy 6kW-3kW, ale z wypowiedzi w wątku
    wynika, że to zależy od ustawień i może naliczać, że dostarczyłeś 4kW w
    dwu fazach i jednocześnie pobrałeś 1kW w trzeciej. To jest dla mnie nowa
    informacja, ale jeśli licznik faktycznie może liczyć tak albo tak to
    naprostować się tego później nie da. Skąd miałaby pochodzić wiedza, że
    naliczone kWh będące skutkiem tego 1kW nie miały miejsca w środku nocy,
    kiedy nie dostarczałeś energii, czyli, że to było równoważone na innych
    fazach.
    P.G.