  • Data: 2021-03-06 11:33:02
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2021 o 12:51, heby pisze:

    > Może. To jest właśnie równoważenie. Dalej bedzie liczył osobno pobór i
    > osobno produkcje. Ale w środku zamiast 3 osobnych faz będzie
    > analizował sumę oddaną i sumę pobraną.
    >
    > Liczniki powinny miec funkcję która jes przestawia w tryb sumowania
    > faz. Ale czy jest załaczona - nie wiem. I przypuszczam że nie,
    > przynajmniej w sporej częsci liczników dwukierunkowych. To nie na rękę
    > dystrybucji, a suweren tępy, i tak nie bedzie wiedział o co chodzi,
    > wiec ujdzie im płazem.

    A może wiesz jak się nazywa ta funkcja, czy jej symbol? Monter mówił że
    jest to aktualnie najnowocześniejszy licznik, ma nawet LTE że stan można
    sprawdzać w telefonie, a także energetyka już nie musi nachodzić
    fizycznie aby spisywać jego stan. Tak że trochę dziwne by było że
    licznik ma funkcję sumowania a byłaby niewykorzystywana. Fakt że on
    liczy pobrany i oddany prąd nie musi znaczyć że gdzieś tam w opcjach
    wyniku sumowania.

    > Aby doliczyć te 20% daniny.

    To zakrawa na jawne oszustwo. Umowa stanowi jasno "20% tylko od nadwyżek
    które są magazynowane w sieci", a po kiego grzyba ten "pobór" skoro w
    instalacji jest dosyć swojego prądu.. Coś tu nie gra, i to może wcale
    nie za sprawą systemu, złodziejskiego systemu.

    > Jeśli zrobisz to bez pewności że masz rację, może to się skończyć
    > kiepsko.
    >
    > Ja potrzebuje dodatkowy licznik nie tylko dlatego, chciałbym wiedzieć
    > też ile konsumuje prądu w bezczynności. Niby wiem, ale też sie nie
    > zgadza i przypuszczam że zasilacze w idle nie sumują się artymetycznie
    > z powodu odkształceń prądu.

    Jasne, przecie nie pójdę do nich ze spluwą w ręku..? Sporo mądrzejszy
    będę po otrzymaniu pierwszego rachunku za prąd, bo jak na razie to tylko
    takie trochę błądzenie we mgle.

    Swego czasu miałem problem z licznikiem, wydawało się że coś nie tak z
    naliczaniem,. Oczywiście zlekceważyłem i sytuacja trwała parę lat, do
    czasu aż nastąpiła awaria licznika i został wymieniony na nowy,. Wyobraź
    sobie że zużycie prądu jak ręka odjął spadło o 1/3.. Tak że jak są
    jakieś wątpliwości to reklamować jak najszybciej.