  • Data: 2021-03-06 12:03:38
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/03/2021 11:33, trybun wrote:
    > A może wiesz jak się nazywa ta funkcja, czy jej symbol?

    Równoważenie międzyfazowe.

    O ile mnie pamięc nie myli, funkcja może być właczona lub nie, w
    zależności od ustawodawstwa w danym kraju. U nas, z uwagi na typ kraju,
    mogło ale nie musiało. Czy dalej tak jest, nie wiem prawdę mówiąc.

    https://www.gramwzielone.pl/trendy/34440/rzad-w-konc
    u-pomoze-prosumentom-ws-bilansowania-miedzyfazowego

    > Monter mówił że
    > jest to aktualnie najnowocześniejszy licznik, ma nawet LTE że stan można
    > sprawdzać w telefonie, a także energetyka już nie musi nachodzić
    > fizycznie aby spisywać jego stan.

    Zgadza się, na stronie e-licznik Taurona mam z dokładnością do godziny,
    odczyty za rok wstecz z mozliwoscią pobrania cvs (swoją drogą popsutego,
    programiści z łapanki). Mój ma taki bajer i mam dostęp do odczytów.

    > Tak że trochę dziwne by było że
    > licznik ma funkcję sumowania a byłaby niewykorzystywana.

    Nie dziwne. Włączenie jest nie na rękę dystrybucji. Na takich detalach
    można oskubać prosumenta.

    > To zakrawa na jawne oszustwo. Umowa stanowi jasno "20% tylko od nadwyżek
    > które są magazynowane w sieci", a po kiego grzyba ten "pobór" skoro w
    > instalacji jest dosyć swojego prądu..

    Prawo piszą prawnicy. To zazwyczaj ignoranci techniczni, a często zwykli
    kretyni w garniturach.

    Nie musza pojmować problemów sumowania mocy w instalacji 3-f.

    Napisali jak umieli. A że można to interpretować na kilka sposobów...

    > sobie że zużycie prądu jak ręka odjął spadło o 1/3.. Tak że jak są
    > jakieś wątpliwości to reklamować jak najszybciej.

    W tym chorym kraju nie da się łatwo udowodnić że licznik jest popsuty bo
    lab który to sprawdza jest zwyczajowo sterowany z firmy która licznik
    montuje. Nie, abym stwierdzał że jest korupcja, ale jednak taka
    konstrukcja aż sie o nią prosi.