  • Data: 2021-03-06 11:45:25
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2021 o 12:53, Adam Górski pisze:

    > Wszystko sprowadza się do rachunku ekonomicznego.
    > Panele , co do jakości , wydają się być całkiem niezłe pod względem
    > technicznym. Ponad 20% efektywności oceniam jako niezły wynik.
    >
    > Choć moim zdaniem ponad 20% to ma goły wafel krzemowy.
    > Panel jako taki ma mniej. Choćby z powodu szyby panelu etc.
    >
    > Czy dobrze ?
    > Zapłaciłeś dodatkowo 3500pln za 360W mocy znamionowej z której może
    > otrzymasz 200W peak przez 1h dziennie.
    >
    > Ale niech tam . Zakładając że te dodatkowe 360W produkuje średnio na
    > dzień dodatkowe 100W ( co i tak pewnie zawyżam ). Czyli 24h * 100W
> [...]

    Jednym słowem +- wsio ryba.. Choć gdyby wierzyć na słowo konsultantowi
    to kupujac te 450W zrobiłem świetny interes, bo nowatorstwo itd. Tak
    osobiście to myślę że jedyne co zyskałem to pewność że to nie jakiś złom
    sprowadzony z Niemiec i u nas reanimowany. Bo aby rzecz traktować jako
    złom to swoje musiała przejść, tymczasem podobno takie parametry dla
    paneli to absolutna nowość na rynku.