  • 321. Data: 2020-12-23 17:19:25
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A te 20% posiadacze PV mają zapisane w jakieś umowie na 10 lat czy coś?
    Nie, to jest w ustawie która jak na razie się nie zmieniła.

    > Bo jak czytam, to w 2021 będą zmieniać upusty, ktoś gdzieś pisał że dla
    > instalacji 7-10kWp będzie 50%. Dotknie to tych co założyli teraz? Bo jak
    > nie patrzeć to zmieni to nieco kalkulację zwrotu.
    Nie, propozycje są inne ale to na razie gdybanie/gadanie.

    --
    Janusz

  • 322. Data: 2020-12-23 17:29:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-22 o 18:58, trybun pisze:

> [...]
    > opłaca się palić, bo to zazwyczaj jest to barachło którego jedyna
    > korzyścią jest cena, jednak opłacalność takiego zakupu jest żadna.
    > Jednak dość dobrej już jakości węgiel można kupić (poza sezonem) i za
    > 800zl/tona. A to wg stanu mojej wiedzy bije wszystkie inne paliwa do
    > ogrzewania na głowę. Nie wiem jak sie odnieść do sytuacji Twojego
    > teścia, osobiście nigdy nie korzystałem z gazowego ogrzewania, miałem
    > tylko znajomych którzy ze względem na koszty szybko wrócili dk
    > kopciuchów. Wszystko to było jednak jakiś czas temu, ostatnio mogło się
    No zmieniło się, węgiel zdrożał a mułami, flotami nie wolno palić.

    > Zadziwiające jak dla mnie rzeczy mówisz. Nawet zadzwoniłem do znajomego
    > który ma instalację, jednak się wykręcił że on grzeje w domu głównie
    > kominkiem i trudno mu oszacować koszty użycia gazu.
    No ja w okresie przejściowym czyli wrzesień/październik czy kwiecień/maj
    czasami grzeję kominkiem ale głównie
    grzeję gazem bo częstsze palenie jest upierdliwe i robi się kotłownia w
    salonie.
    A za ubiegły sezon miałem jeszcze lepszy wynik 1447m3 za 3195zł :)
    Ale, ja mam wszędzie podłogówkę, nie mam grzejników poza drabinkami w
    łazienkach i dom dość dobrze ocieplony z piwnicą także ocieploną aż do
    samych ław.

    --
    Janusz

  • 323. Data: 2020-12-30 09:37:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.12.2020 o 10:57, Kris pisze:

    > Mniej więcej tyle samo szło u mnie- 4 tony węgla po ok 800zł(a bodajże 4 lata temu
    ten sam węgiel kosztował 1050zł)
> [...]
    nie przekroczy 3000zł
    > 1kWh z gazu kosztuje na dzisiaj 20gr.
    > https://cieplowlasciwie.pl/
    > Wpisz tu dane swojego domu i dostanie z grubsza wyliczenie z zapotrzebowaniem, oraz
    porównanie węgiel, gaz itp
    > U mnie to co wyszło na tej stronie prawie zgadza się z rzeczywistości:
    > Na stronie wyszło:
    > Gaz ziemny+ kondensat- 2900zł
    > Węgiel kamienny- 3 000zł
    > Ale powyższe wartości ze strony to bez ciepłej wody
    > A faktycznie u mnie wyszło (z ciepła woda):
    > -Od 31 października 2019 roku do 5 listopada 2020 roku zużyłem gazu 1485m3.
    Przeliczając to na złotówki wychodzi 2900zł

    A jak się maja dzisiejsze ceny gazu do wcześniejszych, także jak w
    przypadku węgla ceny spadły? No i w moim przypadku chyba w grę w chodzi
    nie gaz ziemny a propan.

    Skoro tak piszesz. Jak nie wypali z tą fotowoltaiką to pomyśle o gazie.
    Dzięki za sugestie.

  • 324. Data: 2020-12-30 09:37:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.12.2020 o 11:08, Kris pisze:

    > Którą to ulge rozliczysz w 1 kwartale 2022 roku i wtedy dostaniesz zwrot jak będzie
    z czego.
    > Znaczy jak będziesz miał zapłacony odpowiednio wysoki podatek to zwrot dostaniesz,
    jak jesteś w szarej strefie lub oficjalnie mało zarabiasz to nie dostaniesz zwrotu bo
    nie będzie z czego

    Jeszcze nie wnikałem w szczegóły tej ulgi,. Konsultant zrobił taki
    wstępny kosztorys w którym jest ujęta ta ulga to i podałem ją..

  • 325. Data: 2020-12-30 09:39:08
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.12.2020 o 17:29, Janusz pisze:

    > No zmieniło się, węgiel zdrożał a mułami, flotami nie wolno palić.

    Węgiel w ostatnich czasach jest tańszy niż np 10 lat temu.

> [...]
    > Ale, ja mam wszędzie podłogówkę, nie mam grzejników poza drabinkami w
    > łazienkach i dom dość dobrze ocieplony z piwnicą także ocieploną aż do

    Oczywista sprawa, też sobie nawet nie wyobrażam użycia kominka jako
    stałego źródła ogrzewania chaty..  No, coś w tym musi być bo nie tylko
    Ty piszesz ze ogrzewanie gazem to dzisiaj inwestycja nie tylko dla
    milionerów. A można wiedzieć z jakiego gazu korzystasz?

  • 326. Data: 2020-12-30 09:41:23
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.12.2020 o 11:04, Kris pisze:

    > Wyżej niżej wszystko dokładnie opisałem
    > Na dzisiaj przy cenach węgla w okolicach 8000zł i cenach gazu w okolicach 2-2,2zł
    za m3 nie ma możliwości aby gazem wyszło drożej jak węglem
    > Jeszcze raz,
    > Tu wleź i sprawdź szacunki dla Twojej chałupy
    > https://cieplowlasciwie.pl/

    Nie wiem czy sytuację opisałem tu na grupie, ale historia znajomej która
    zatankowała butlę z myślą że co najmniej na rok wystarczy a nie stykło
    nawet na zimę dość skutecznie mnie zniechęciła do gazu.  Dzięki za link.

  • 327. Data: 2020-12-30 12:00:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 30 grudnia 2020 o 09:41:22 UTC+1 trybun napisał(a):

    > Nie wiem czy sytuację opisałem tu na grupie, ale historia znajomej która
    > zatankowała butlę z myślą że co najmniej na rok wystarczy a nie stykło
    > nawet na zimę dość skutecznie mnie zniechęciła do gazu. Dzięki za link.

    Pisze o gazie z rury który na dzisiaj kosztuje ok 2-2,2zł za m3 więc ok 20-22gr za
    1kWh
    Co do gazu ze zbiornika się nie wypowiem bo nie znam cen itp

  • 328. Data: 2020-12-30 23:04:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 14:19:59 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    to mnie google ojszczalo ciepłym moczem.
    > Bo szukać nie umisz :]
    >
    > Wpisz se "nuclear home generator".
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > ZAMIAST NIEMIECKIECJ CHOINKI WPROWADZAMY SNOPEK SIANA W KĄCIE.
    To że głupi jesteś nie jest żadną tajemnicą. Ale ze aż tak?

  • 329. Data: 2020-12-30 23:06:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-30 o 09:39, trybun pisze:

> [...]
    > Ty piszesz ze ogrzewanie gazem to dzisiaj inwestycja nie tylko dla
    > milionerów. A można wiedzieć z jakiego gazu korzystasz?

    Ziemny z rury czyli GZ50., lpg jest droższy.

    --
    Janusz

  • 330. Data: 2020-12-30 23:07:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-30 o 09:41, trybun pisze:

    > Nie wiem czy sytuację opisałem tu na grupie, ale historia znajomej która
    > zatankowała butlę z myślą że co najmniej na rok wystarczy a nie stykło
    > nawet na zimę dość skutecznie mnie zniechęciła do gazu.  Dzięki za link.

    Raczej wszyscy tu piszemy o gazie z rury.

    --
    Janusz