    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Wed, 30 Dec 2020 09:37:30 +0100

    W dniu 23.12.2020 o 10:57, Kris pisze:

    > Mniej więcej tyle samo szło u mnie- 4 tony węgla po ok 800zł(a bodajże 4 lata temu
    ten sam węgiel kosztował 1050zł)
> [...]
    nie przekroczy 3000zł
    > 1kWh z gazu kosztuje na dzisiaj 20gr.
    > https://cieplowlasciwie.pl/
    > Wpisz tu dane swojego domu i dostanie z grubsza wyliczenie z zapotrzebowaniem, oraz
    porównanie węgiel, gaz itp
    > U mnie to co wyszło na tej stronie prawie zgadza się z rzeczywistości:
    > Na stronie wyszło:
    > Gaz ziemny+ kondensat- 2900zł
    > Węgiel kamienny- 3 000zł
    > Ale powyższe wartości ze strony to bez ciepłej wody
    > A faktycznie u mnie wyszło (z ciepła woda):
    > -Od 31 października 2019 roku do 5 listopada 2020 roku zużyłem gazu 1485m3.
    Przeliczając to na złotówki wychodzi 2900zł

    A jak się maja dzisiejsze ceny gazu do wcześniejszych, także jak w
    przypadku węgla ceny spadły? No i w moim przypadku chyba w grę w chodzi
    nie gaz ziemny a propan.

    Skoro tak piszesz. Jak nie wypali z tą fotowoltaiką to pomyśle o gazie.
    Dzięki za sugestie.