    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Wed, 23 Dec 2020 17:29:53 +0100

    W dniu 2020-12-22 o 18:58, trybun pisze:

> [...]
    > opłaca się palić, bo to zazwyczaj jest to barachło którego jedyna
    > korzyścią jest cena, jednak opłacalność takiego zakupu jest żadna.
    > Jednak dość dobrej już jakości węgiel można kupić (poza sezonem) i za
    > 800zl/tona. A to wg stanu mojej wiedzy bije wszystkie inne paliwa do
    > ogrzewania na głowę. Nie wiem jak sie odnieść do sytuacji Twojego
    > teścia, osobiście nigdy nie korzystałem z gazowego ogrzewania, miałem
    > tylko znajomych którzy ze względem na koszty szybko wrócili dk
    > kopciuchów. Wszystko to było jednak jakiś czas temu, ostatnio mogło się
    No zmieniło się, węgiel zdrożał a mułami, flotami nie wolno palić.

    > Zadziwiające jak dla mnie rzeczy mówisz. Nawet zadzwoniłem do znajomego
    > który ma instalację, jednak się wykręcił że on grzeje w domu głównie
    > kominkiem i trudno mu oszacować koszty użycia gazu.
    No ja w okresie przejściowym czyli wrzesień/październik czy kwiecień/maj
    czasami grzeję kominkiem ale głównie
    grzeję gazem bo częstsze palenie jest upierdliwe i robi się kotłownia w
    salonie.
    A za ubiegły sezon miałem jeszcze lepszy wynik 1447m3 za 3195zł :)
    Ale, ja mam wszędzie podłogówkę, nie mam grzejników poza drabinkami w
    łazienkach i dom dość dobrze ocieplony z piwnicą także ocieploną aż do
    samych ław.

    --
    Janusz