  • 91. Data: 2020-12-04 12:40:24
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 grudnia 2020 o 12:21:56 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

    > Dzięki za info, ale dlaczego użyłeś słowa 'Oczywiście'?
    > Skąd pewność, że za korzystanie ze słońca nie może być podatku (a może
    > danin bo podatków obiecali nie wprowadzać)?
    > P.G.
    Może powinno być " oczywiście że chwilowo można".

  • 92. Data: 2020-12-04 12:57:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2020 12:22:00 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Dzięki za info, ale dlaczego użyłeś słowa 'Oczywiście'?
    > Skąd pewność, że za korzystanie ze słońca nie może być podatku (a może
    > danin bo podatków obiecali nie wprowadzać)?
    W swojej odpowiedzi nie odnosiłem się do aspektów prawno-fiskalnych
    tylko do aspektów techniczno-ekonomicznych. A co do podatku od słońca,
    to brzmi dosyć absurdalnie :) Ostatnim krokiem byłby podatek od
    oddychania?

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 93. Data: 2020-12-04 13:07:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Mniejszy niż panele FV...

    Porównywalny. Dodatkowe panele na 15 kw z falownikiem i montażem to
    będzie z 60 kpln. Pompa z wymiennikami gruntowymi też wyjdzie coś kolo
    tego. W dodatku najlepiej mieć podłogówkę, bo najkorzystniej gdy strona
    ciepła ma około 30 C.
    Można oczywiście kupić klimę pracującą w obie strony - to będzie góra
    kilkanaście tysięcy zł, ale to trochę bieda rozwiązanie, a poza tym nie
    da się pozyskać środków z programu czyste powietrze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 94. Data: 2020-12-04 13:09:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 grudnia 2020 o 12:57:14 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > tylko do aspektów techniczno-ekonomicznych. A co do podatku od słońca,
    > to brzmi dosyć absurdalnie :) Ostatnim krokiem byłby podatek od
    A nie ma podatku od oddychania? Jest. Podatek klimatyczny czy jakoś tak się nazywa.
    Jakiś prawnik wygrał sprawę o zwrot bo tam gdzie pojechał na wakacje pobrali podatek
    a powietrze było bardzo zanieczyszczone. Gdzieś czytałem że podatek od słońca jak się
    światło przerabia na prad jest. On jest pod jakimiś warunkami które trzeba spełnić
    żeby placic.

  • 95. Data: 2020-12-04 13:18:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Oczywiście że można.

    Ale wtedy musisz mieć osobną instalację off-grid, nie połączona z siecią
    domową podłączona do sieci energetycznej. Trochę to utrudnia korzystanie
    z urządzeń, które chciałbys zasilać w zależności sytuacji pogodowej
    paneli lub z sieci energetycznej. Możesz owszem sobie postawić w garażu
    pralkę, zmywarkę, piekarnik i ładowarke do auta i zasilać to w dzień z
    paneli w wieczorem z auta. Ale co jak rano będziesz chciał pojechać a
    akumulator pusty, bo żona miała duzo prania?

    Elektryka możesz traktować jako magazyn energii a

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 96. Data: 2020-12-04 13:20:34
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Oczywiście że można. Elektryka możesz traktować jako magazyn energii a
    > nawet sposób na jej dowóz.

    Ale wtedy musisz mieć osobną instalację off-grid, nie połączoną z siecią
[...]
    paneli a wieczorem z auta elektrycznego. Ale co jak rano będziesz chciał

  • 97. Data: 2020-12-04 13:30:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 grudnia 2020 o 13:18:17 UTC+1 Mario napisał(a):

> [...]
    > akumulator pusty, bo żona miała duzo prania?
    > Elektryka możesz traktować jako magazyn energii a

    Po co pakujesz się w techniczne rozwiązania jak chwilowo wychodzi że o ile
    fotowoltaika teraz ma mały sens to za chwilę może nie mieć sensu wcale.

  • 98. Data: 2020-12-04 13:42:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 4 grudnia 2020 o 12:57:14 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):
    > A co do podatku od słońca,
    > to brzmi dosyć absurdalnie :)

    ładniejsze nazwy zaproponuje
    -Podatek od kwp
    -podatek od 1m2 paneli fv
    -podatek od wyprodukowanej 1kWh
    Wszystkie powyzsze już na dzisiaj łatwo technicznie wprowadzić i naliczać
    Ze dwa szybkie posiedzenia sejmu, poprawki senatu odrzucenie poprawek przez sejm,
    podpis prezydenta
    Jak zechcą to w tydzień się uwiną.
    I wg mnie nie " czy zechcą" a "kiedy"
    Kwestia czasu

  • 99. Data: 2020-12-04 14:05:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > A co do podatku od słońca,
    > to brzmi dosyć absurdalnie :) Ostatnim krokiem byłby podatek od
    > oddychania?

    https://www.psur.pl/a.aspx?id=193
    Hmmm

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 100. Data: 2020-12-04 14:05:14
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 04.12.2020 o 09:07, heby pisze:

    > Spada, ale nie gwałtownie i nie przy 3 stopniach.
    >
    > Tu masz protego chińczyka, nawet taka pompa działa przyzwoicie jak na
    > 95% zimnych dni w PL:
    >
    > https://www.j-maskiner.dk/wp-content/uploads/2020/09
    /SPRSUN-DC-Inverter-Heat-Pump-Monoblock.pdf

    Ja jakoś w te -20C nie wierzę dla jednostki zewnętrznej w tym chińczyku.
    W mieście (znaczy się nie wieje i ciepło) mi się raz zdarzyło, że mi się
    jednostka zewnętrzna wyłączyła, a ja chłodzę cały rok a on będzie grzał...
    Mam jednostkę z obniżoną temperaturą pracy a ten chińczyk to pewnie się
    przy chłodzeniu wyłączy przy jakiś -10C na zewnątrz.
    I sobie teraz wyobraź, przyszłą wreszcie zima, mieszkasz na jakimś
    wygwizdowie i Ci się klima wyłącza na całą noc przy -10C. :D
    Bez zapasowego ogrzewania to ja bym się w klimę nie pchał.

    --
    AWa.