  • Data: 2020-12-19 13:21:24
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2020 o 20:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Cos w tym jest ... ale moze dla nich  cene wyznacza norweski, albo
    > licza na pare % prowizji od zaopatrzenia innych krajow, czy szacuja,
    > ze za duzo gazoportow by potrzebowali.
    >
    > Poza tym moze byc zwyczajnie - oni dobra cene dostali, a Kaczynski nie.
    >
    > Kiedys oplata za transfer gazu przez Polske byla podana w
    > rozporzadzeniu, i jesli dobrze policzylem, to mi wychodzilo, ze ten
    > baltycki bedzie zwyczajnie oplacalny ekonomicznie.
    > Zamiast placic Polsce, zaplaci sie jakiemus bankowi :-)
    >
    > Plus oczywiscie wszelakie korzysci polityczne i militarne.

    Może oprzyjmy zdanie na tym najbardziej prawdopodobnym scenariuszu -
    ruski gaz jest najtańszy i Niemcom właśnie od nich opłaca się go
    importować.

    Czy już nikt nie pamięta że to polska powiedziała kacapowi NIET dla jego
    propozycji poprowadzenia którejś tam z kolei nowej nitki swojej rury
    przez nasz kraj? Na co nasi władcy liczyli to wiedza tylko oni -
    osobiście myślę że na to że Putin że będzie na kolanach błagał o zgodę..
    bo sprawa USA jeszcze wtedy nie dotyczyła, w tym czasie przeżywali
    ekscytacje swoimi łupkami, a Gazprom nie był żadnym konkurentem.

    > Zauwaz, ze to z ciepla woda latem.

    Wielka zagadka jest tylko to dlaczego niektórzy mówią o "tanim gazowym
    ogrzewaniu domu", przypuszczam że nigdy nie korzystali z ogrzewania domu
    np węglem.

    tualnosci/8881,Nowe-nizsze-ceny-gazu-dla-odbiorcow-w
    -gospodarstwach-domowych.html

    > To nie byl jeden tankowiec, i nie tylko jankeski.
    > Chyba regularnie cos tam przyplywa.
    >
    > A poza tym taki staly kontrakt moze miec cudowny wplyw, gdy mozna
    > oswiadczyc staremu dostawcy "wezmiemy ... albo nie" ...

    Niestety, widać kontrakty na dostawy gazu są podpisywane na dłuższe
    okresy czasu i warunkowane różnymi klauzulami. Tak więc to nie taka
    prosta sprawa z tym "weźmiemy albo nie"..  I dlaczego my Polacy nie
    wiemy ile płacimy za gaz Rosji czy USA a wszyscy wiedza ile za to paliwo
    płaci np Białoruś?

    > Musialbys go podpytac o ceny - mnie sie wydaje ze ten LPG z najmowanej
    > butli, to wyjatkowo drogi jest.
    >
    > Na zachodzie grzali olejem opalowym.
    >
    > J.

    No właśnie - jedno co wiem to tylko to że gaz to żadna alternatywa dla
    węgla przy ogrzewania domu,  gdy się nie jest milionerem.