  • Data: 2020-12-20 22:39:14
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-19 o 13:19, trybun pisze:

    > Czyli tu nie ma wątpliwości, biorąc pod uwagę ogrzewanie instalacja musi
    > być wydajniejsza. Sprawdziłem ostatnie rachunki za prąd, są co prawda
    > trochę mniejsze niż Twoje, ale aż strach pomyśleć gdy dodać do tego
    > ogrzewanie..
    Nie zapominaj żę musisz dodać do tego 20% za przechowanie, bo o ile
    latem możesz na bieżąco 'zjadać' to co wyprodukujesz to zimą masz
    energię tylko z 'magazynu' czyli 20% mniej niz tam wyeksportowałeś. Do
    tego dodaje się 20% na spadek sprawności paneli.

    >Plus niezbyt dogodne położenie dachu, wychodzi na to że
    > sprawę należałoby zacząć rozpatrywać od jakichś 8-9kw.
    To tutaj musisz walczyć o każdy wat, jak jest miejsce to dać więcej
    paneli, a jak jest ryzyko zacieniania to dać optymalizatory.

    > Na środę zamówiłem  konsultanta innej firmy, teraz już mniej więcej wiem
    > na czym stoję tak że będę wiedział o co pytać i co jest najbardziej
    > istotne.  Dzięki za naświetlenie tematu.
    To potem napisz co Ci zaproponował to ocenimy jego propozycję :)

    --
    Janusz