  • Data: 2020-12-07 14:53:06
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rqj2qh$3uf39$...@p...wsisiz.edu.pl.
    ..
    J.F. wrote:
    [...]

    >Zawodowi tak właśnie działają. Jest giełda energii i sobie handlują
    >MWh.
    >Prąd jest bardzo tani, w okolicach 180 zł. za MWh. Dla Ciebie jest to
    >jednak 600 zł., bo dolewają składnika zmiennego opłaty stałej. Taka
    >karma, kogoś wydymać trzeba.

    te 600 to z oplata przesylową. Siec tez kosztuje.

    Ale jak sie dymanie skonczy ... no to klient bedzie musial zaplacic -
    cena inna co 15 minut ?

    >I niech elektrownia ciśnie w opór przez całą dobę. Nie rozumiem tej
    >ich koncepcji wyrównywania skoków obciążenia poprzez wolniejsze
    >machanie szufelką. Jak jest nadmiar energii, to niech produkują wodór
    >albo kopią bitcoiny.

    Sprzeciw. Elektroliza wodoru z elektrowni cieplnej o sprawnosci
    ~40% - jakis koszmar.
    No i po co sypac zawsze szuflą do pelna - za duzo mamy paliw czy co ?

    Bitcoiny ... to chyba nie obciazy elektrowni wystarczajaco, a poza tym
    ma te sama wade - kupujemy droga koparke ... i co - bedzie pracowac
    4h/dobe ?

    >A ciepło odpadowe do kompleksu szklarni, który zawstydzi Siechnice --
    >po co grzać rzekę, jak można pomidory?

    Jestes pewien, ze cieplo odpadowe jeszcze jest szklarniom potrzebne ?
    Bo jak sie nastawia lamp po 1000W, to podejrzewam, ze szklarnia sama
    produkuje cieplo odpadowe.

    A łuna taka nad Siechnicami, ze z daleka widac - lustra by tam jakies
    zamontowali lepiej :-)
    A moze jednak lustro orbitalne - i niech doswietla szklarnie w nocy
    :-)

    J.