  • Data: 2020-12-07 21:44:52
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Tak czy inaczej Ty zaplacisz.

    No zapłacę, ale po co mi w ogóle taka pozycja na fakturze i całe to
    pitolenie nierządu w mediach? "Zużył 100kWz, zapłacił za 100kWh" i
    koniec tematu.

    > Za to byc moze otwiera sie rynek na male klastry - producenci i
    > konsumenci w wiosce sie rozliczaja, bez placenia za siec.

    Wioska siedzi w tej samej strefie pogodowej. Jak przyjdzie chmurka, to
    cała wioska ma ciemno, z wiatrem podobnie. Niczego to więc nie
    rozwiązuje. Co najwyżej tyle, że mogę swoim prądem z PV doładować
    elektryka sąsiadowi. Ale i bez klastrów mogę, wystarczy, że podjedzie i
    poprosi.

    > Wolalbym wiedziec, ile to kosztuje, a nie "teraz 10gr, a za godzine
    > 2.50" :-)

    Może być i po 5zł, ważne, że średnio wychodzi taniej.

    > Tak czy inaczej - przerabiac wegiel cieplo, cieplo na prad, a prad na
    > wodor ... lepiej od razu wegiel na wodor :-)

    Kuchnie elektryczne mają podobną moc, co te panele na dachu. Zamiast
    przerabiać węgiel na prąd, a prąd na ciepło lepiej gotować na gazie. Ale
    moda jest na prąd, to gotują prądem.

    > No ale po co ? Postawili elektrownie 1GW, i ja mam teraz odbierac 1GW,
    > czy chce czy nie chce ?

    Dlaczego masz odbierać? To elektrowni problem, co zrobi z nadmiarem. W
    cyfrowym świecie możliwości jest mnóstwo. W niecyfrowym też -- nastawiać
    elektrolizerów do rafinacji miedzi i spalać tam nadwyżki.

    > Faktem jest, ze elektrownie weglowa dlugo sie rozpala, wiec sie jej nie
    > oplaca wylaczac ...
    > ale czy regulacja naprawde takie naprezenia wprowadza ?

    Ale po co budować kocioł na 1GW, by z niego wyciągać 300MW?
    Jak już jest, to niech napiernicza na okrągło...

    > I tu jestem ciekaw jak to wyglada w reaktorze ... bo wydaje mi sie, ze
    > zmniejszyc moc mozna by bez zmiany temperatury, tylko tyle co gradienty
    > beda musialy sie zmniejszyc.

    Pewnie się da, ale znowu nie widzę sensu. Zamiast zmniejszać produkcję
    energii można przekierowywać ją do procesu zdolnego pochłonąć dowolną
    jej ilość. Miedzine sztaby, altcoiny, bitcoiny, różańce z melodyjką, bez
    znaczenia.

    > A po co rzadom bitcoiny ? Normalnie moga ludzie placic - przelewem,
    > karta, blikiem ...

    Bo się światowy system finansowy nie spina i dolar przestaje być walutą
    rezerwową. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wykreowano niemal 20%
    wszystkich istniejących dolarów, a już zapowiadają kolejne stimulusy.

    https://www.cityam.com/almost-a-fifth-of-all-us-doll
    ars-were-created-this-year/

    Mało chodliwy towarek się z niego robi, a alternatywy nie ma. Świat
    zadłużył się u świata na absurdalne kwoty i bez radykalnego resetu nie
    da się z tego korkociągu wyjść.

    https://www.ledgerinsights.com/eurosystem-digital-eu
    ro-currency-cbdc-project-by-mid-2021/

    Pozdrawiam, Piotr