  • Data: 2020-12-06 19:56:59
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2020 o 18:08 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Przyszedł Pan maruda.

    To nie ja marudzę - takie są przepisy.

    > Bo? klima jest na zewnątrz.

    :-) patrz wyżej. Jak masz urządzenie z ekwiwalentem CO2 powyżej 5t (każde
    większe z ponad 2,5kg R410A) to musisz je zarejstrować i co roku
    kontrolować szczelność pod rygorem kar finasowych (dużych). Urządzenie
    musi mieć kartotekę (łatwo sprawdzić czy ma) - jak nie ma to należy się
    kara.

    > No to chyba lepiej, nie?

    No pewnie, że lepiej. Dlatego trzeba teraz kupować PC/klimy tylko z tym
    czynnikiem.

    > Po co? wystarczy okresowo sprawdzic czy czynnik nie ucieka.

    Jak masz certyfikat F-GAZ personalny to możesz sam sobie sprawdzić
    szczelność. Jak nie masz to musisz bulić. Ale jak Ci ubędzie czynnika to
    aby go dokupić musisz już mieć F-GAZ dla przedsiębiorcy. Jak nie masz
    musisz więcej zapłacić.
    Znasz przepisy? - jesteś z branży?

    > To po co się wcinasz.
    Nie wcinam tylko wyjaśniam.

    > Ale mają większe moce i wyrównane obciążenie na fazach.

    Ano właśnie - a dałeś linka do jednofazowych ze starym czynnikiem. To jest
    tzw. mina dla niedoświadczonego kupującego.
    Można kupić tanie PC - ale trzeba zwracać uwagę na to co napisałem, aby
    nie wdepnąć i nie namoczyć.

    TG