    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Sat, 5 Dec 2020 11:56:54 +0100

    W dniu 03.12.2020 o 14:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup
    >
    > IMO - i tak musisz oficjalnie zostac prosumentem, bo inaczej to ci
    > moga nie zaliczyc producji energii latem.
    >
    > No chyba, ze masz jakis stary licznik bez zapadki i odczyt raz na rok
    > - to moze sie cofnie bez sladu latem :-)

    To jest oczywiste i cała koncepcja tej inwestycji się na tym opiera.
    Energetyka podobno zakłada jakiś licznik dwubiegunowy.

    > Popros o rachunek ze stycznia i za gaz :)

    Na razie chciałem zapytać o prawdopodobieństwo takich rachunkow na
    grupie. Tymczasem jak widać sami teoretycy zabierają głos.

    > Zawsze mozesz piec zostawic.
    > A grzac albo farelkami, albo jakies grzalki obok pieca wmontowac, do
    > czasu wyzerowania konta :-)
    >
    > J.

    Chodzi mi przede wszystkim o możliwość pozbycia się tego kopciucha. Jako
    że tradycyjny prąd, gaz czy olej opałowy są zbyt drogimi środkami to
    chciałbym jakoś to ominąć. Niestety, z tego z czym zdążyłem się
    zaznajomić ciężko o jakąś strawną alternatywę eksploatacyjną dla owego
    kopciucha.