  • Data: 2020-12-05 12:00:56
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2020 o 13:18, heby pisze:

> [...]
    >
    > Dodatkowo wiekszosć musi działać dwukierunkowo (z powodu rozmrażania),
    > wiec czwsto w komplecie jest chłodzenie domu, jesli masz poprawnie
    > zrobioną hydraulikę do takiego zastosowania.
    >
    > Jako pompe ciepła można wykorzystać klimatyzator, który ma funkcje
    > grzania (są tańsze niż "normalne" pompy). Czasami to jest przydatna
    > rzecz, bo robi pozorne ciepło w domu w kilka minut. Pompa ciepła
    > wpieta w hydraulikę - w kilka godzin.
    >
    > Pompa ma zaletę że można ją samodzielnie, w przypadku monobloków,
    > podpiąc pod własną hydraulikę. Nie są potrzebne uprawnienia.

    Czyli konieczne by były kolejne inwestycje w instalacje takiej pompy,
    nawiewy do poszczególnych pomieszczeń itd. Pozostaje hydraulika. Ale to
    już do obgadania z monterem. Dzięki za fachową ocenę sprawy.

    > Nieopłacalne. Chyba że mieszkasz w termosie.

    Dom dość solidnie ocieplony.

    > Pompy są drogie. Obecnie kupisz mała pompę markową za 20kzł lub
    > chińską za 10kzł (niektóre są ok). Wystarcza do ogrzania małego domku.
    > Pompa ma wlot i wylot wody c.o. i nic więcej. Niektóre modele nie
    > muszą mieć nawet osobnego zasobnika, mają go w swojej konstrukcji. Po
    > prostu wpinasz zamiast pieca na wegiel i nic wiecej, co najwyżej
    > możesz mieć problem z zamarzaniem instalacji na zwenątrz jesli straci
    > się zasilanie, ja dlatego mam obieg gklikolowy.

    Super, akurat to by było coś dla mnie. Nie musiałbym na nowo rozbebeszać
    domu, bo niedawno robiłem nowa instalacje wodno-grzewczą. A jednorazowe
    koszty (oczywiście w ramach rozsądku) są do przyjęcia. Priorytet to
    pozbycie się uciążliwości zwiazanych z eksploatacją pieca węglowego.
    Jeszcze raz dzięki za informacje.