  • Data: 2020-12-03 09:48:10
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja nie mówię o wydajności tylko o sprawności.

    Co mi po sprawności jak nie ma wydajności?

    > Toteż nie polecałbym nikomu grzania prądem bo primo trzeba hektarów
    > powierzchni a secundo, początkowy koszt inwestycji znaczny.

    Czyli wracamy do punktu wyjścia, kiedy pisałem o farmie solarnej a nie o
    panelach na dachu.

    > Tertio,
    > niepewnym jest czy roczne bilansowanie z energetyką długo przetrwa.
    > Ale jak ktoś ma kisić gotówkę a ma pole pod domem to czemu nie.

    To jaki sens tej inwestycji?

    > Ryzyko że
    > energetyka odejdzie od zasady rocznego bilansowania stosunkowo
    > niewielkie a nawet jeśli to zmieni się ogrzewanie na pompę ciepła.

    To jak? Najpierw inwestujesz w panele zamiast w pompę a jak panele padną
    (bilansowanie) to robisz pompę? Nie widzę specjalnie sensu w sumie
    finansowego. Pompa jednak też wymaga powierzchni, którą nie każdy posiada.

    Problem jak dla mnie istnieje w sensie braku możliwości odsprzedaży
    nadmiaru energii (prawo). Dla mnie logiczne, ze nie wszyscy mają
    możliwości powierzchniowe ale gdyby zastosować coś na kształt
    "wspólnoty" energetycznej na jakimś obszarze to można postawić farmy
    fotowoltaiczne, które służą więcej niż jednemu gospodarstwu i dołożyć
    jeszcze coś z wiatru. Nadwyżki albo zbuforować w energetyce albo
    odsprzedać dalej. Nie dość że wpływy mogą pokryć remonty i konserwację
    to chętnych by się z pewnością nazbierało no i jeszcze pozostaje
    możliwość wykorzystania paneli grzewczych bo dach każdy ma jeden.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>