  • Data: 2020-12-03 10:05:58
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 3 Dec 2020 09:48:10 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Co mi po sprawności jak nie ma wydajności?
    Tego nie wiem. Ale podniosłeś temat pracy paneli gdy zimno, to się
    ustosunkowałem. Po drodze sprostowałem mieszanie pojęć wydajności i
    sprawności, których używasz jakby znaczyły to samo.

    > Czyli wracamy do punktu wyjścia, kiedy pisałem o farmie solarnej a nie o
    > panelach na dachu.
    Nie wiem dokąd wracasz. Ja tam nigdzie nie wychodziłem :) Do tej pory
    nie było mowy o tym gdzie panele mają być, na dachu czy na polu. Była
    mowa jedynie o tym ile ich trzeba. Jest dosyć oczywiste że dachu nie
    starczy jeśli dom ma być grzany prądem.

    > To jaki sens tej inwestycji?
    Sens jest prosty, ma być zimą w domu ciepło :)

    > To jak? Najpierw inwestujesz w panele zamiast w pompę a jak panele padną
    > (bilansowanie) to robisz pompę? Nie widzę specjalnie sensu w sumie
    > finansowego. Pompa jednak też wymaga powierzchni, którą nie każdy posiada.
    Dokładnie. Najpierw inwestuję w ogrzewanie elektrycznością a jeśli (co
    wątpliwe) energetyka odejdzie od bilansowania to sprzedam część paneli i
    kupię pompę ciepła. A nawet powerpaka. A dlaczego tak? Bo lubię
    elektrykę i podoba mi się nieco ryzyka.

> [...]
    > nadmiaru energii (prawo). Dla mnie logiczne, ze nie wszyscy mają
    > możliwości powierzchniowe ale gdyby zastosować coś na kształt
    > "wspólnoty" energetycznej na jakimś obszarze to można postawić farmy
    > fotowoltaiczne, które służą więcej niż jednemu gospodarstwu i dołożyć
    > jeszcze coś z wiatru. Nadwyżki albo zbuforować w energetyce albo
    > odsprzedać dalej. Nie dość że wpływy mogą pokryć remonty i konserwację
    > to chętnych by się z pewnością nazbierało no i jeszcze pozostaje
    > możliwość wykorzystania paneli grzewczych bo dach każdy ma jeden.
    Pewnie, dobrze kombinujesz. Właśnie wynalazłeś klaster energetyczny :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-