  • Data: 2020-12-02 20:15:23
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli kupisz sprzęt i sam zrobisz instalację i skorzystasz z dopłaty -
    > jakieś 3-4 lata. Jeśli zlecisz robotę firmie - jakieś 8-10 lat.

    Po 10 latach spada już wydajność a po 20 latach trzeba wymienić całość
    ale nie ma już dopłaty (no chyba że ustanowią nowe dopłaty).

    > Grzać prądem bym nie polecał, chyba że masz mnóstwo placu na panele.

    O tej porze roku to raczej trzeba grzać panele :D a nie panelami.
    Mam kilku znajomych z panelami. Już im przeszło liczenie po 2-3 latach.
    Mieli mieć zyski straszliwe a okazało się że mizernie a całe dachy w
    panelach. Co innego duża farma ale na to trzeba sporej działki.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>