  • Data: 2020-12-02 22:22:41
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > Zimne panele mają lepszą sprawność, zima im niestraszna.

    Tak się składa, że mam panel. Jeden 100W dla testów
    Latem, kiedy jest 12h słońca to jest OK. Teraz kiedy jest 6h słońca, pod
    wątpliwym kątem to porażka. Już sama wydajność spada radykalnie nie
    mówiąc już o opadach śniegu (jeśli nadejdą). Nie piszę tu o nadmiarach,
    które można magazynować w energetyce. Opisuję tylko sprawność i
    wykorzystanie, które sobie mierzę i porównuję.

    Sąsiad ma cały dach w panelach, dobrych kilka KW i latem miał nadwyżki
    ale teraz nawet by grzejnika 2KW nie odpalił bo nie ma z czego. OK, może
    korzystać z tego co latem oddał ale skończyło mu się 2 tygodnie temu w
    sumie a przełom dzień/noc dopiero przed nami i do kwietnia daleko :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>