    Date: Thu, 14 Apr 2022 23:39:36 +0200
    Subject: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.04.2022 o 22:15, M M pisze:
    > W ogłoszeniach ~30k ale po kontakcie rośnie do 45-50k PLN przynajmniej w pomorskim.
    Co sprawia, że poważnie rozważam inne opcje inwestycji:
    > - nadpłata kredytu hipotecznego, by zaoszczędzonymi odsetkami płacić za energię
    > - założenie licznika przedpłatowego i nadpłata za energię (jeśli to działa tak,
    że mogę kupić dużo kWh po aktualnej cenie a potem je zużywać przez kilka lat do
    przodu - czy są jakieś ograniczenia?)
    > Nie wiem co lepsze - jak sądzicie co bardziej podrożeje, kredyt czy energia?
    > Fotowoltaika na starych zasadach (formalnie jest to zwiększenie mocy instalacji 3
    kWp zgłoszonej jeszcze w ubiegłym roku).
    > Firmy nie są też zbyt chętne zrobić taniej ale za to mniej niż "wszystko pod klucz"
    - mam już zabezpieczenia DC i AC, dobry uziom, złożony wniosek o dotację mój prąd 3.0
    (na wypłatę pewnie jeszcze poczekam). Główny powód dlaczego nie robię sam - montaż
    na dachu krytym dachówką ceramiczną, lepiej niech to zrobi ktoś kto już to robił i
    umie. W innych tematach chętnie pomogę, mam uprawnienia elektryczne itp.
    > A wydawałoby się, że boom już się kończy i firmy szukają zleceń...

    Szaleństwo FV to po prostu dodatkowa kasa...ale głównie pojebanie
    umysłowe. Skoro Kowalski wydaje na prąd 200zł/mies to znaczy że po
    postawieniu paneli FV będzie miał za free, ale dopiero jak mu się to
    zwróci po paru latach :D Czyli wchuj daleko. Rocznie wypada 2,4tys zł
    (200zł x 12 mies) Zimą oczywiście panele są do dupy czyli te 5 miesięcy
    można sobie odpimpać a nie każdy dzień w roku jest słoneczny.

    Jak zarobić zatem 200zł/mies dodatkowo, żeby nie pierdolić się w panele?

    Ziemniaki. Masz 1 ha to zasiej i masz zysk od razu. Sad postaw,
    truskawki, poziomki, szparagi, pieczarki, winogrono, cokolwiek.
    Od chuja możliwości. Psy hoduj albo koty czy lwy. Robale, kury, króliki.
    Od osrania jest możliwości ściągnięcia kasy 200zł/mies, sprzedając nawet
    śrubki na Allegro. No wiem, samo się nie sprzeda i trzeba dopilnować.

    200zł mies dorobić i można sobie teraz i kupić prąd bez pierdolenia się
    w panele. Nie rozumiem w sumie jak łatwo można manipulować Kowalskim,
    żeby uwierzył, że 200zł miesięcznie może mieć tylko z paneli, co jest
    wątpliwe w zależności od pogody :D Sra się z tymi panelami, apki
    instaluje, dmucha chucha, liczy, falownik taki/sraki, infrastruktura,
    czy odsprzeda na koniec roku mu wychodzi, że zarobił grosze :D Czasem
    uwierzy, że może mieć pompę ciepła, ogrzewać garaż, basen, ładować
    elektryka, hulajnogi, a na koniec roku dupa mu mięknie, jak dostanie
    rachunek, że trzeba dopłacić :D
    Szczęśliwi ci, co mieszkają w bloku i nie mają tego problemu :D
    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>