  • Data: 2012-03-07 18:29:04
    Temat: Re: Fotoogniwa - takie sobie pytanie.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Nie ma na to subwencji ;-)

    A nie ma? Tak to zapisali, że chiński krzem w plasterkach się łapie,
    a funkcjonalny odpowiednik w rodzimej technologii już nie?

    > Wszystko ma swoje zady i walety. Ciężarówką nie będziesz jeździł z
    > dziewczyną na randkę, Boxterem nie będziesz woził gnoju. Całkiem małe
    > silniczki Stirlinga z generatorkiem się nie opłacają,

    Podawałem przykład z kartami CF, gdzie konwergencja diametralnie różnych
    rozwiązań technicznych spowodowała, że parametry użytkowe szły niemal
    łeb w łeb. Stąd też moja opinia, że na odcinku produkcji prądu ze słońca
    tak jeszcze nie jest, ale być może kiedyś będzie. Z tą różnicą, że przy
    gromadzeniu danych wygrał krzem, a tu być może mechanika lub chemia.

    > ale widziałem już np. harvestery do małych urządzeń oparte na ogniwach
    > Peltiera. Tym możesz napędzić zegarek czy kalkulator.

    No ale Peltier, to coś jak ogniwo krzemowe, a nie jak kociołek z rurkami.

    --
    Jarek