  • Data: 2012-03-07 16:43:32
    Temat: Re: Fotoogniwa - takie sobie pytanie.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Do załadowania na dach robi się inne systemy, choć funkcjonalnie
    > zbliżone. Zamiast regulatora w szafie masz silnik Stirlinga i też druty
    > z tego wychodzą. Ale do szafy dochodzą węże, nie druty. Czyli jest
    > funkcjonalność jako taka, ale nie ma izomorfii łączy, bo nie trzeba.

    Żeby jeszcze nie trzba było tej szafy, to by było całkiem klawo. Poza
    tym nie jestem do końca przekonany, że ten silnik Stirlinga, to już
    całkiem oswojona technologia. Chyba jeszcze nie, bo by było więcej
    takich instalacji niż ogniw krzemowych.

    > Panel przenośny nie jest panelem, tylko parabolą, ale funkcjonalność
    > taka sama.

    Ta "porównywalność" funkcjonalności, to mi wygląda na hiperbolę. Zegarka
    czy kalkulatora się takim kociołkiem i Stirlingiem nie napędzi. Nawet
    sporo większych urządzeń też nie.

    --
    Jarek