  • 41. Data: 2009-10-04 16:30:24
    Temat: Re: Fotografowanie za kase - DG z VAT czy bez?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    drmoriarty pisze:

    > Buahaha, nie no pięknie. Muszę się przyjrzeć ilości nowych
    > specjalistów w moim mieście, te 5000 zwolnionych stoczniowców musi
    > przecież coś robić. Pani wróżka vel psycholog, to ta w ramach pomocy
    > zwalnianym?

    A może lepiej tym ludziom powiedzieć, że za odprawę mogą chlać dwa lata
    non stop, a potem to jakoś będzie?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-10-04 17:03:48
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Sprzedajesz usługę na "powierzonym nośniku" ;)

    Pozdrawiam
    Tom

  • 43. Data: 2009-10-05 07:35:44
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > Dokładnie, choć mnie już vat dopadł 10 lat temu.
    > Za to całe foto robię na umowę o dzieło (będąc równocześnie vatowcem) i
    > tak jest najwygodniej.

    Czyli zawierasz umowy między dwoma podmiotami nie prowadzącymi DG? Ktoś mi
    kiedyś powiedział, że tak nie można ale kupa innych źródeł twierdzi inaczej
    i sam tak robię... Odliczasz do tego 50% kosztów z tytułu praw autorskich?

    Pozdrowienia,
    ABS

  • 44. Data: 2009-10-05 07:42:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    abs pisze:

> [...]
    > i sam tak robię... Odliczasz do tego 50% kosztów z tytułu praw autorskich?

    Przy karcie są obostrzenia co do podmiotu działalności, związane wprost
    z wysokością stawki. Nie opłaca mi się wrzucać w nią fotografię (nawet
    nie wiem, czy można, bo mało co można robić na karcie), a w związku z
    tym, czego nie ma w opisie, robić można na zasadach ogólnych (umowa,
    etat itd).

    Inaczej żaden kominiarz nie mógłby sprzedawać wierszy :)

    A vat to sobie żyje własnym życiem, nie zależy od formy rozliczeń (przy
    dg oczywiście).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /duszno mi, codziennie głupota mnie zabija, wszędzie jej pełno, ratunku!/

  • 45. Data: 2009-10-05 08:56:29
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > Przy karcie są obostrzenia co do podmiotu działalności, związane wprost z
    > wysokością stawki. Nie opłaca mi się wrzucać w nią fotografię

    To wszystko rozumiem, chciałem tylko potwierdzić, że podpisujesz umowy jako
    osoba fizyczna z inną osobą fizyczną. Bo ja tak robię i mi lepiej jak robi
    tak ktoś jeszcze, bo mialem wątpliwości czy US się nie przyczepi :) Do tego
    50% kosztów z tytułu praw autorskich.

    > (nawet nie wiem, czy można, bo mało co można robić na karcie),

    Z tego co wiem, to można, jest tam chyba odpowiednia kategoria działalności.
    Ale ja z pewnych względów nie mogę prowadzić DG, przynajmniej na dzień
    dzisiejszy.

    > a w związku z tym, czego nie ma w opisie, robić można na zasadach ogólnych
    > (umowa, etat itd).

    Jasna sprawa.

    Pozdrowienia,
    ABS

  • 46. Data: 2009-10-05 11:23:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    abs pisze:
    > To wszystko rozumiem, chciałem tylko potwierdzić, że podpisujesz umowy jako
    > osoba fizyczna z inną osobą fizyczną.

    Nie. Tylko firmy.
    Umowy z prawami autorskimi, 50%

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lanza - ech, to był proszek.../

  • 47. Data: 2009-10-05 21:36:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009, EMPI wrote:

    > Dlatego rachunek od nieVAT'owca w całości wrzuca się wkoszty więc jak
    > opiewa na tę samą kwotę co kwota netto jaka byłaby na fakturze VAT to
    > wychodzi na to samo.

    To jest prawda, tyle że zawiera drobną nieścisłość, zawartą
    w założeniu że kwit byłby na tę samą wartość (netto).
    Podatnik VAT odliczy *jakieś* kwoty, nieVATowiec utopi
    w dochodowym jedynie ok. 1/5 odliczenia VAT, więc VATowiec
    może "mieć taniej netto". Niekoniecznie dużo.

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2009-10-05 21:41:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Oct 2009, Stefan Nawrocki wrote:

    > Dzięki, ale jest problem z "nagranymi płytami CD":
    > http://firma.wieszjak.pl/inne/78811,Kto-musi-rejestr
    owac-sprzedaz-kasa-fiskalna.html
    > Punkt 7.
    >
    > Robiłem rozpoznanie i wygląda na to, że to obowiązuje, co mi przeszkadza, a
    > w kasę nie chcę wchodzić. Trudno mi też nie sprzedawać usług w formie
    > elektronicznej.

    Dostęp internetowy + klucz/hasło listem odpada?

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2009-10-06 08:44:01
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    owac-sprzedaz-kasa-fiskalna.html

    > Dostęp internetowy + klucz/hasło listem odpada?

    Takie trochę naokoło :-). Sprzedajesz komuś zdjęcia (papierowe) i nie możesz
    tych samych zdjęć przekazać na płycie, tylko wrzucasz na serwer, dajesz
    hasło i klient sam musi sobie ściągać i archiwizować. Ale jest to jakieś
    wyjście.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki

  • 50. Data: 2009-10-06 13:44:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    s...@a...pl pisze:

    > A aparat cyfrowy to taki analogowy z elektroniką w środku...
    >
    > W wolnej chwili pocztaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_dochodowy_od_os
    %C3%B3b_fizycznych
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_od_towar%C3%B3w
    _i_us%C5%82ug

    Podobnie jak np. "ubezpieczenia społeczne" to nie są żadne podatki.
    Ale że tak się akurat składa, że z prawdziwym ubezpieczeniem mają o wiele
    mniej wspólnego niż z podatkiem, i nie dziwi mnie takie ich traktowanie.
    Podobnie jak traktowanie VAT jako podatku od zarobku/zysku, bo przecież
    czymże innym jest owa wartość dodana?