  • 11. Data: 2010-08-20 06:23:20
    Temat: Re: Fotografowanie w polskich zamkach (ruinach)
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._artykulu_._info>

    W dniu 2010-08-19 11:48, Janko Muzykant pisze:

    > Dlatego zamieniłem wakacje z niewakacjami i nie mogę doczekać się
    > września, a jeszcze bardziej października i reszty. Pusto, ładnie i
    > przyjemnie.
    > Turyści będą wtedy w galeriach i jak ktoś będzie chciał tam
    > fotografować, no to będzie ciężko :)

    Kilka lat temu też tak robiłem. Teraz przez kilka lat muszę ze stonką.
    Ale za kilka lat powinno wrócić do normy :-)

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 12. Data: 2010-08-20 06:41:42
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 19 Aug 2010 18:37:01 +0200, Jakub Roguski
    <_adres_@_stopka_._artykulu_._info> wrote:

    > Właśnie wróciłem z krótkiej wizyty w Czorsztynie i Niedzicy. Na razie
    > wróciłem nie do domu, tylko do kwatery w Szczawnicy. Podczas tego wypadu
    > naszła mnie pewna myśl pod wpływem niedawnej dyskusji o zakazie
    > fotografowania w muzeach. Otóż okazuje się, że w wielu miejscach
    > przeszkodą w fotografowaniu nie jest zakaz wprowadzony przez dyrekcję,
    > tylko... nieprzebrane tłumy zwiedzających. Momentami spod kłębiącej się
    > masy turystów nie widać samych ruin!

    Spróbuj następnym razem wpaść tam o świcie. Albo zostaje takie coś:

    http://www.photoacute.com/studio/examples/sandsculpt
    ure/index.html

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 13. Data: 2010-08-20 07:18:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jesli ze statywu to zblokowac ekspozycje i dowolny program z warstwami
    powinien dac rade
    Marx

  • 14. Data: 2010-08-20 08:27:02
    Od: "Piotr Borys Sikora" <s...@p...onet.pl>

    Jest magiczne rozwiązanie, nazywa się ND400 :)

    Pozdrawiam,
    Piotr Borys Sikroa
    www.photoactive.chicadii.com - blog
    www.immage.pl - galeria/sklep z obrazami na ścianę

  • 15. Data: 2010-08-20 09:45:48
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Fri, 20 Aug 2010 09:18:31 +0200, Marx <M...@n...com> wrote:

    > Jesli ze statywu to zblokowac ekspozycje i dowolny program z warstwami
    > powinien dac rade

    Nie no, jasna rzecz. Tylko tak z doświadczenia - amatorskie plenery trzepię
    zwykle z ręki. A rozstawienie się ze statywem jak się ludzie przewijają też
    bywa kłopotliwe.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 16. Data: 2010-08-20 13:03:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 10:27:02 +0200, Piotr Borys Sikora wrote:
    > Jest magiczne rozwi?zanie, nazywa si? ND400 :)

    Jak ostrosc nie jest krytyczna, to niskie ISO i pinhol tez ladnie tna
    lazacych ludkow ;)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 17. Data: 2010-08-20 14:15:46
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 22:11:17 +0200, MarekF napisał(a):

    > Ja natomiast spotkalem sie z ciekawa sytuacja. Jadąc do zamku Czocha, po
    > drodrze trafilem na jakies ruiny zamku. Zatrzymalem sie, wysiadlem z
    > samochodu, wzialem mojego nikona zeby porobic fotki. Okazalo sie, ze te
    > ruiny wykupil pewien gosc ( bardzo mily), przed wejsciem byla skarbonka na
    > datki za oglądanie i focenie.

    Mówisz o ruinach zamku Świecie? Ja akurat trafiłem na właścicielkę, również
    bardzo miłą :).

    --
    Kojer

  • 18. Data: 2010-08-20 20:17:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Mówisz o ruinach zamku Świecie? Ja akurat trafiłem na właścicielkę,
    > również
    > bardzo miłą :).
    > [...]

    Też na tę włąścicielkę trafiliśmy kilka lat temu podczas dorocznego zlotu
    Pentaxa (Polish Pentax Day) który mieliśmy właśnie na zamku Czocha (z
    noclegami w stajniach zamkowych). A ciekawostką historyczną jest to, że
    zamek w Świeciu przetrwał wojnę praktycznie nietknięty i popadł w ruinę
    dopiero po jej zakończeniu. Służył wówczas jako kwatery dla robotników
    PGR-owskich którzy go systematycznie dewastowali. Doszło w końcu do tego, że
    zamek podpalili licząc na to, że gdy się spali władze dadzą im mieszkania w
    blokach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2010-08-21 07:25:05
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 22:17:31 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > zamek podpalili licząc na to, że gdy się spali władze dadzą im mieszkania w

    A teraz muszą praktycznie mieszkać przy zamku i pilnować by im reszty nie
    rozebrano (i materiałów na remont nie zwinięto). Kupili też spory kawałek
    ziemi po drugiej stronie rzeczki by im ktoś jakiegoś gargamela nie
    postawił. Podziwiam, że im się chce, aż się chyba przejadę w któryś weekend
    zobaczyć ile przez rok zrobili.

    W okolicy jest więcej takich ruin, choćby Gryf w Proszówce który jest
    znacznie znacznie większy. No ale jego właściciel ma gdzieś i ruina coraz
    bardziej się rozsypuje. Teoretycznie nie można na jego teren wejśc, ale
    nikt nie pilnuje (przynajmniej w zeszłym roku nikt nie pilnował).

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2010-08-21 09:22:22
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ziemi po drugiej stronie rzeczki by im ktoś jakiegoś gargamela nie
    > postawił. Podziwiam, że im się chce, aż się chyba przejadę w któryś

    Bylem tam w czerwcu. Warto zabrac ze soba latarke, poniewaz odkopali jakies
    lochy. Sa podesty, mozna chodzic /podobno bezpiecznie/. Maja zamiar otworzyc
    tam bar w najblizszyn czasie, w miejscu na dziedzincu po lewej stronie.
    MarekF