    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowanie w polskich zamkach (ruinach)
    Date: Sat, 21 Aug 2010 09:25:05 +0200
    Sender: k...@h...pl

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 22:17:31 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Też na tę włąścicielkę trafiliśmy kilka lat temu podczas dorocznego zlotu
    > Pentaxa (Polish Pentax Day) który mieliśmy właśnie na zamku Czocha (z
    > noclegami w stajniach zamkowych). A ciekawostką historyczną jest to, że
    > zamek w Świeciu przetrwał wojnę praktycznie nietknięty i popadł w ruinę
    > dopiero po jej zakończeniu. Służył wówczas jako kwatery dla robotników
    > PGR-owskich którzy go systematycznie dewastowali. Doszło w końcu do tego, że
    > zamek podpalili licząc na to, że gdy się spali władze dadzą im mieszkania w
    > blokach.

    A teraz muszą praktycznie mieszkać przy zamku i pilnować by im reszty nie
    rozebrano (i materiałów na remont nie zwinięto). Kupili też spory kawałek
    ziemi po drugiej stronie rzeczki by im ktoś jakiegoś gargamela nie
    postawił. Podziwiam, że im się chce, aż się chyba przejadę w któryś weekend
    zobaczyć ile przez rok zrobili.

    W okolicy jest więcej takich ruin, choćby Gryf w Proszówce który jest
    znacznie znacznie większy. No ale jego właściciel ma gdzieś i ruina coraz
    bardziej się rozsypuje. Teoretycznie nie można na jego teren wejśc, ale
    nikt nie pilnuje (przynajmniej w zeszłym roku nikt nie pilnował).

    --
    Kojer