  • 11. Data: 2010-11-11 10:28:17
    Temat: Re: Fotografowanie na koncercie
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Bardzo dziękuję wszystkim za cenne dla mnie rady i sugestie. Będę próbował
    je teraz zastosować w praktyce ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jarek

  • 12. Data: 2010-11-11 10:34:01
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > światła nie będzie zbyt wiele to ten obiektyw może być jednak za ciemny.
    > Statyw i tak moim zdaniem jest pomyłką na koncertach. Co z tego, że ktoś
    > nie poruszy aparatem skoro będzie widać ruch muzyka. Moim zdaniem na
    > każdym
    > koncercie trzeba wypróbować konkretne ustawienia, spróbować kilka fotek
    > jak
    > wychodzą, dopasować aparat do otoczenia a później to już z górki ;).
    > Zawsze
    > możesz manewrować czasem lub czułością w zależności od sytuacji.

    Bardzo dziękuję Ci za tak wyczerpującą odpowiedź i podpowiedzi przykładowych
    ustawień. Zdaję sobie sprawę, że nie ma jednakowych ustawień do różnych
    fotografowanych scen, tym bardziej dzięki za przykłady ustawień, z których
    Ty sam korzystałeś w praktyce.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jarek

  • 13. Data: 2010-11-11 15:59:15
    Od: buraxta <b...@g...com>

    On 2010-11-10 17:33, kamtzu wrote:
    > "Wykaz przedmiotów i substancji, których nie można wnieść na Halę:
    > [...]
    > - sprzęt do rejestracji obrazu lub dźwięku
    > - Osoby które będą starały się wnieść na teren koncertu aparat
    > fotograficzny, kamerę lub innego rodzaju sprzęt nagrywający audio video,
    > będą musiały liczyć się z koniecznością przekazania go w depozyt,
    > którego koszt wynosi 50 PLN. "

    Inna sprawa, że taki zakaz jest, z tego co się orientuję, bezprawny -
    tylko co z tego? :)

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 14. Data: 2010-11-13 14:31:14
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > na wstępie pragnę za znaczyć, że jestem początkującym fotoamatorem. Jutro
    > wybieram się na koncert J.M.Jarre.

    i jak? udalo sie? :)

  • 15. Data: 2010-11-13 16:18:50
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > i jak? udalo sie? :)

    Niestety, nie zdecydowałem się na zabranie Nikona i poszedłem na koncert z
    kompaktem Olka. Koncert był super, fotki niestety z kompaktu nie nadają się
    do szerszej publikacji ;)))
    Z tego, co widziałem, to kontrole były wyrywkowe, nawet łącznie z "macaniem"
    co niektórych osób. Niektórym udało się jednak wnieść sprzęt i później nie
    było już problemu z foceniem.
    Najbardziej rozbawił mnie ochroniarz, który zwrócił się do jednej z osób z
    niewielką torbą z aparatem i stwierdził, że nie wejdzie on z tym na koncert,
    bo tak mówi regulamin organizatora imprezy. Na pytanie tej osoby, dlaczego
    przed chwilą pozwolił na wejście jednej z osób z aparatem kompaktowym,
    ochroniarz stwierdził, że tamten miał mały aparat, a on ma duży aparat
    profesjonalny. Znaczy to, że rozmiar jednak ma dla niektórych znaczenie ;)))
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady i
    sugestie ;).

    Jarek

  • 16. Data: 2010-11-13 17:55:47
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    > Z tego, co widziałem, to kontrole były wyrywkowe, nawet łącznie z
    > "macaniem" co niektórych osób. Niektórym udało się jednak wnieść sprzęt i
    > później nie było już problemu z foceniem.

    na http://www.youtube.com/watch?v=bOcXWux4Zes&feature=r
    elated (0.40-1.05)
    widac ze jednak latwo bylo wniesc :)

  • 17. Data: 2010-11-15 10:32:27
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > na http://www.youtube.com/watch?v=bOcXWux4Zes&feature=r
    elated (0.40-1.05)
    > widac ze jednak latwo bylo wniesc :)

    Dokładnie tak ;). Ja z tej rozpaczy nagrałem kilka filmików telefonem
    komórkowym i też zamieściłem na youtube.com ;)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 18. Data: 2010-11-19 12:09:13
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 10 Nov 2010 18:44:24 +0100,
    Kapsel <k...@p...onet.pl> screamed:

    > Wszystko zależy od organizatora koncertu, na U2 jak byłem dwa razy, zawsze
    > trzepali ostro (nic nie znaleźli bo konspiracyjnie sprzęt chowałem ;). Raz
    > też widziałem jak ochroniarz wskoczył w tłum i dosłownie wyrwał komuś jakąś
    > kamerkę z dłoni. Niemniej zdjęcia zrobić się dało, tylko wymagało to nieco
    > sprytu ;)

    Na Rammsteinie można było do bólu (o ile nie był "profesjonalny").
    Na U2 zeszłego lata nie sprawdzali. Za to na Gdyńskim Heńku ostro...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 13:08:25 user up 12626 days, 1:03, 1 user, load average: 0.36, 0.28, 0.19 ]

    MS-DOS: Maybe SomeDay an Operating System.

  • 19. Data: 2010-11-20 12:19:35
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 19 Nov 2010 13:09:13 +0100, Artur M. Piwko napisał(a):

    > Na Rammsteinie można było do bólu (o ile nie był "profesjonalny").
    > Na U2 zeszłego lata nie sprawdzali. Za to na Gdyńskim Heńku ostro...

    Mnie sprawdzali, ale miałem plecak z podwójnym dnem :)
    Być może było tak, że gdyby zobaczył aparat, to nic by się nie stało, ale w
    2005 ludzie wracali z aparatami spod bramy, to wolałem nie ryzykować :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2010-11-20 14:20:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.11.2010 13:19, Kapsel pisze:

    > Mnie sprawdzali, ale miałem plecak z podwójnym dnem :)
    > Być może było tak, że gdyby zobaczył aparat, to nic by się nie stało, ale w
    > 2005 ludzie wracali z aparatami spod bramy, to wolałem nie ryzykować :]

    W sumie dobre rozwiązanie. Formalnie nie mają podstawy prawnej do
    odbierania aparatów fotograficznych (regulamin obowiązuje wyłącznie w
    zakresie umocowania w ustawie - czyli ochrony bezpieczeństwa imprezy
    masowej, a aparat bezpieczeństwo poniekąd zwiększa, bo jak ktoś rozrabia
    to może zostać nawet przypadkiem uwieczniony) - ale co zrobisz, jak
    spróbują odebrać albo nie wpuścić? Można próbować pozwów... ale koncert
    dawno się skończy, zanim sprawa trafi na wokandę ;) Teoretycznie
    policjanci powinni na wezwanie interweniować, ale to też będzie trwało -
    zanim przyjadą, zanim spiszą zeznania... I nawet jeśli będą dość
    kompetentni, żeby pouczyć ciecia na bramie w temacie bezprawnego
    pozbawienia wolności, to impreza pewnie się już dawno zacznie.