    From: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografia slubna
    Date: Wed, 14 Oct 2009 11:12:16 +0200

    > Generalnie, tak uważam, jak ktoś chce być fotografem, to musi dużo
    > ćwiczyć,
    > czytać i uczyć się. Pierwsze śluby będzie pewnie musiał zrobić za darmo,
    > jako
    > 'drugi fotograf', a potem pewnie znajdzie klientów. Czyli uważam, że
    > trzeba
    > przede wszystkim dużo samozaparcia, a od inwestycji w sprzęt lepsze są
    > inwestycje w umiejętności.

    dobrze powiedziane, dodam po sobie, ze pierwszych slubow czlowiek po
    latach sie wstydzi doslownie. Niestety. Uwazam rowniez ze branie sie za
    te prace nie majac zadnego doswiadczenia i okupujac sie w sprzet nie
    wiedzac nawet co kupic to jest krzywda dla przyszlych klientow. Foto
    slubna to wbrew powszechnym opiniom bardzo odpowiedzialna praca,
    zdjec sie nieda ani powtorzyc... Osobiscie fotografia jakos tam interesuje
    sie cale zycie, repo slubna uprawiam od kilku lat i nie wyobrazam sobie
    sutuacji gdzie dzis pytam co mam kupic a za miesiac wykonuje swoje
    pierwsze zlecenie. Za umiejetnosciami i wiedza zdobyta doswiadczalnie
    idzie jeszcze spora wiedza teoretyczna i praktyczna potrzena do
    postprocesingu itp. Krotko mowiac sporo trzeba umiec i wypstrykac.
    Sprzetu jednak bym nie bagatelizowal tez jest potrzebny jakis dajacy
    rade tam gdzie jest ciezko. Obowiazkowo w torbie dwa aparaty na
    to niema rady jesli nie chcemy potem przed klientem bezradnie
    rozkladac rak. Daleko szukajac niedawno padl mi spust w 5D gdyby
    nie backup byloby po zawodach.

    Roger