  • Data: 2009-10-14 08:50:51
    Temat: Re: Fotografia slubna
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kryhu <k...@p...pl> napisał(a):

    > Matt pisze:
    >
    > Hej

    > )
    >
    > IMO poważne potraktowanie tematu niestety wymaga inwestycji.
    > Oczywiście można kupić sprzęt z którym może się uda ale czy jesteś
    > skłonny narażać klienta dla którego jest to bardzo ważny moment na
    > ryzyko utraty zdjęć przez jakąś awarię czy trafienie na ciemny kościół?
    >
    > Przeczytaj sobie post Radka D i traf na taki kościół z 450d + 17-50/2.8.
    > Jedyna szansa wybrnięcia z sytuacji to spawarka. A bywają wypadki że nie
    > wolno lub nie da się używać lampy.

> [...]

    Znam fotografa, który zrobił dziesiątki, jeśli nie setki ślubów d450 z kitem,
    da się. Jego klienci nie narzekają, wręcz przeciwnie. Inna sprawa, że nie
    odróżniliby zdjęcia z ISO100 od ISO1600, z lampą czy bez. Koleś ma dużo
    klientów, napięty grafik. Cena za zdjęcia jest jednak jedną z niższych na
    rynku. Ostatecznie wychodzi na tym nie najgorzej, bo nie wydaje na sprzęt.
    Nie obrabia zdjęć w fotoszopie, niektóre tylko przycina w darmowym AcdSee, a
    kolory zdjęć podciąga mu zaprzyjaźnione laboratorium fotograficzne przed
    wydrukiem.

    Generalnie, tak uważam, jak ktoś chce być fotografem, to musi dużo ćwiczyć,
    czytać i uczyć się. Pierwsze śluby będzie pewnie musiał zrobić za darmo, jako
    'drugi fotograf', a potem pewnie znajdzie klientów. Czyli uważam, że trzeba
    przede wszystkim dużo samozaparcia, a od inwestycji w sprzęt lepsze są
    inwestycje w umiejętności.

    Maciej