  • Data: 2010-02-09 09:26:07
    Temat: Re: Fotografia nieruchomości
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 9 Feb 2010 03:05:21 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nikt nie kupi mieszkania/domu/etc. wyłącznie na podstawie zdjęcia i
    > datego nie ma najmniejszej potrzeby aby takie zdjęcie coś sobą więcej
    > reprezentowało. Wystarczy aby niosło pewną informację na poziomie
    > podstawowym.

    To oczywiste że zdjęcie nie sprzeda - ono ma tylko przyciągnąć klienta.
    Zauważ, że boom mieszkaniowy się wypalił, ofert jest bardzo dużo, niektóre
    wiszą od długich miesięcy, a wystawienie mieszkania w allegro (czy
    gdziekolwiek w serwisach z jakąś oglądalnością) też nie jest darmowe.

    Mając dajmy 100 interesujących ofert, siłą rzeczy będę je w jakiś sposób
    sortować, bo obejrzenie 100 mieszkań na żywo będzie naprawdę zajmujące.
    Ludzie są leniwi, kolega kupił mieszkanie pierwsze które zobaczył, bo mu
    się spodobało... dziwne, ale tak właśnie było :)
    Koszty utrzymania nieruchomości też są wymierne - czynsz, ogrzewanie
    niezamieszkanego obiektu, do tego ostatnio spadek cen mieszkań...
    Przyspieszenie sprzedaży nawet o 1 miesiąc daje wymierną korzyść (już samo
    ulokowanie kwoty pozyskanej ze sprzedaży mieszkania za 200 000 na lokacie
    da nam jakieś 600-800 zł odsetek miesięcznie!).

    Co ciekawe, w takim allegro widzę całkiem sporo ofert w ogóle bez
    fotografii. Samo telefonowanie i oglądanie takich mieszkań "w ciemno"
    kosztować może paręset zł... sam po pierwszej wizycie w takim obiekcie
    zrezygnowałem w ogóle z oglądania mieszkań bez zdjęć.

    Ja ogółem rozumiem Waszą argumentację, ale wciąż nie mogę się nadziwić, że
    - biorąc powyższe - ludzie sprzedają tak drogie produkty w tak amatorski
    sposób...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net