  • Data: 2009-03-28 10:29:06
    Temat: Re: Fotografia Makro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Mar 2009, AK wrote:

    > Dziękuję za odpowiedz, pytanie było czysto z ciekawosci.

    wKF: wnoszę o przycinanie cytatow, jak zostawienie całości nie ma
    sensu.

    > Mozesz mi
    > powiedzieć jaka jest odległość optymalna od szkiełka 250 ? Chodiz mi o
    > ostrość.

    Jak chodzi Ci o odległość ostrzenia od 1. soczewki, to przy
    prawidłowo ustawionym aparacie (czyli aparat na nieskończonosć)
    jest to 11 centymetrów z niewielkim hakiem.
    Przy założeniu j.w. (że aparat jest ustawiony na nieskończoność)
    ta odległość nie powinna za bardzo zależeć od modelu aparatu.
    Oczywiście ostrzyć z nieco bliższa można.
    Natomiast skala odwzorowania, owszem, zależy od tego co "może"
    aparat podpięty do konwertera - w KM A200 uzyskuję poniżej
    2,5 cm kadru, czyli nieźle, ale Marek korzystający z Coolpixa
    995 tyle ma *bez* konwertera.
    Weź to również pod uwagę :) - do jakiego to aparatu chciałeś
    podpinać ów konwerter?

    pzdr, Gotfryd