  • Data: 2009-03-28 22:17:52
    Temat: Re: Fotografia Makro
    Od: "AK" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    myślę, że dobrym wyborem jest DCR-250 Raynox-a.
    Jak dla mnie skala jest ok. Tylko, że potrzeba co najmniej ogniskowej
    200 żeby nie było winiety.
    Dobrą skalę daje mi też podpięty odwrotnie Pentacon 50/1,8 - ale
    zamienię na MSM-202 - mniejszy, łatwiej zdjąć/założyć, skala ta sama.

    Soczewki są dobre przy dosyć małej ogniskowej - np. +2 było świetne z
    Pentaconem 135/2,8 na velvi.
    Pamiętaj, że w kompakcie przy przesłonie 11 będziesz miał (około)
    głębię ostrości jak w lustrzance przy f64 - jak na razie nie widziałem
    obiektywu z taką przysłoną (oczywiście do "małego" obrazka).

    Masz w a610 max. ogniskową 140 - to trochę mało. Kupił bym na Twoim
    miejscu to: http://allegro.pl/item591577702_sony_dsc_h5_akcesori
    a_slask.html
    + DCR 250 i porobił trochę zdjęć. Jak będzie Cię to dalej "kręciło" to
    kupisz sobie lustro (jakieś 5000-7000 zł), jak nie - to strata
    nieduża. Będzie na focenie na imprezach :-)
    Każdy posiadacz nowego aparatu przez pewien czas "fascynuje się"
    makrofotografią. Większości przechodzi jak zrobi kilkaset nieudanych
    zdjęć. Mam kilku znajomych którzy zainwestowali w sprzęt do makro i
    porobili zdjęcia (raczej mizerne) i dali sobie spokój. Szukają
    łatwiejszej dziedziny fotografii.
    Bo komuż by się chciało w lecie wstawać o 2.00 w nocy (Słońce wstaje
    około 3.00), jechać ileś kilometrów na łąkę, przebierać się i latać po
    łące i pstrykać fotki.
    Dzięki za odpowiedz. Co do chęci robię makro juz od dawna kompaktem. Tu
    kilka fotek. http://www.portall.net.pl/~konarand/www/baniaczki/50
    /50.htm
    Jednak kompaktem takim jak mój nie jest łatwo. W każdym razie chcę zrobić
    krok do przodu. Mówisz sony. Kuzyn kupił d50 i sigma 150-500 i został mu
    dsc-h9 którym wczesniej focił zwierzeta. Co powiesz o tym aparacie w
    porównaniu do mojego i tego co proponujesz ? Mogę go miec w super cenie. Ew
    do niego dokupić 250 lub 202 konwerter, ale na forum kolega wspominał o
    optymalnej odległości od obiektywu po zalożeniu konwertera więc ona chyba
    się nie zmienia ? 3cm w przypadku 202 i 11 cm w przypadku 250. Więc tak czy
    siak i tak chyab nie powalczę kompaktem z makro w akwariach.

    Pozdrawiam
    AK gg 6422573