  • 121. Data: 2009-09-30 16:38:59
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    ?

    > na szczęście wszystkie zdjęcia wypalam na płytach oraz kopiuje na
    > zewnętrzny dysk

    Jednak? To po grzyba Ci RAID 0124512?

    > zaraz odezwą się kolejni którzy śluby robili 3 x w życiu i się zapytają
    > po co na płyty skoro na dysk
    > a ja odeśle do mojej znajomej której sprzątnięto komputer razem z dyskiem
    > zewnętrznym trzymanym w innym pokoju...

    O, wreszcie cos z sensem :)

    > Kuba - jak dla mnie EOT jeśli chodzi o rozmowę z Tobą
    > miałem do Ciebie szacunek - i z tego powodu zakończę tą rozmowe teraz

    Ej chlopie, chlopie. Polecam wiecej dystansu...

  • 122. Data: 2009-09-30 16:39:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > na dodatek mam osobny dysk na baze LR

    Ramdysk. I oczywiście praca na xmp, a nie na durnej bazie. Że nie
    wspomnę, że praca na acrze jest szybsza, choć mniej seksowna (silnik
    jest ten sam więc niech nikt nie próbuje nawet powiedzieć, że wychodzi
    co innego).

    > osobny dysk na system

    Po co? To się zaczytuje raz na starcie i koniec.

    > osobny dysk na swapa

    Swapa wyłączamy.

    > mógłbym to zamienić na radia 10 z 8ma dyskami...

    Wiara czyni cuda...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 123. Data: 2009-09-30 16:41:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > ja w tym roku mam 70 tysięcy zdjęć

    280 ślubów???

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 124. Data: 2009-09-30 16:52:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:

    > Właśnie mnie to zastanawiało czy nie da się ślubu zrobić takim D90 czy
    > 500D. Czy do np. takiej foto http://www.jeffascough.com/ trzeba tych
    > wymarzonych pełnych klatek, bóg wie jakich monitorów i najnowszego CS?

    Oczywiście że się da, choć pewnie ktoś napisze, że się nie da :)

    W życiu generalnie kieruję się empirią (ach, znalazłem mądre słowo :) i
    jeśli coś wygląda ''normalnie i przyziemnie'', a pojawiają się głosy, że
    to jest ''niebiańskie i transcendentne'' to zapala mi się lampka numer
    osiem i po jakimś czasie jestem niemal pewny, że mamy tu trochę za wiele
    ''kapłanów faraona''.
    W przypadku branży ślubnej właśnie tak bywa często, a jedyny racjonalny
    powód kupowania sobie złotych łańcuchu... o sorry, koszyka elek jest
    lans marketingowy (nie mylić z lansem dla lansu). Klient widzi - zapłaci.

    Tylko teraz pytanie zasadnicze - czy taki klient jest dla mnie klientem?
    Wolę ludzi widzących, niż z poczuciem widzenia.

    Zaznaczę jeszcze, iż znam ludzi, którzy mają worek elek i wiedzą, po co
    to mają. Tylko to są wyżyny, właściwie szczyty niedostępne dla
    większości naśladowców.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 125. Data: 2009-09-30 16:53:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    StaM pisze:
    > Przyklady: Jezeli w stanie Illinois ostrzyze Cie kolaga za drobna
    > oplata,
    > popelnia wykroczenie, za ktore wzmie go za tylek urzad podatkowy.
    > Jezeli sam
    > sobie wykopiesz dol do peknietej rury na swej posesji,
    > lub wymienisz gniazdko elektryczne w swoim domu, albo nie daj Boze
    > schody zbudujesz.

    Dlatego nigdy nie pojadę do tej głuplandii.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a komu bozia nie dała rozumu niech nie płacze - teraz może sobie kupić
    quada/

  • 126. Data: 2009-09-30 17:05:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof Sordyl pisze:
    > Ciekawe że wszystkie krytyczne wypowiedzi
    > odnośnie wyliczeń Zbigniewa
    > napisały osoby nie będące fotografami zawodowo.
    > To chyba przypadłość narodowa w stylu
    > wszyscy znają się na polityce, gospodarce, medycynie itp.
    > no i oczywiście na biznesie foto :)

    W większości tak, ale nie do końca.
    Otóż jeśli ktoś i tak pstryka (pół)zawodowo, to ma sprzęt, podatki,
    vaty, zusy itd. Przystąpienie do pstrykania ślubów nic go nie kosztuje i
    może wycenić dwa dni pracy na 1500zł (impreza plus osiem godzin -
    obróbka 250 zdjęć). To jest niesprawiedliwe, ale sorry - live is brutal.

    Kiedyś, gdy zobaczyłem pierwszy plik mp3, jeszcze pełen dziwnego
    dzwonienia i brumów, w jakiś tam wczesnych latach dziewięćdziesiątych,
    zrozumiałem że czas dla muzyków się skończył bo piractwo kiedyś
    zwycięży, zostanie zalegalizowane jako forma promocji artystów, a muzyka
    będzie się finansować z koncertów i spotkań zamkniętych. Jesteśmy na
    etapie połowy drogi do tego stanu, a ja właśnie wtedy zrezygnowałem z
    tej działalności bo nie uśmiechało mi się żyć z koncertów.

    I teraz czas zrozumieć, że rynek ślubny ustabilizuje się na poziomie cen
    dyktowanych przez średnią zdolniejszych pstrykaczy (kilkaset - tysiąc
    kilkaset zł w zależności od miejsca), a nieliczni przy bardzo silnej
    autopromocji (obejmującej także sprzętowy lans) wyjdą wyżej i żadne żale
    tego nie zmienią. I co ciekawe, wśród tych niskich cen będą kosmiczne
    koszmarki jak i bardzo przyzwoity materiał.

    Natomiast moje prywatne zdanie - stawiać tylko na śluby jest
    szaleństwem. No ale jestem nieobiektywny, bo sam żyję obecnie z czterech
    zawodów, że tak powiem głównych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kim jest kucharz, co reklamuje knorra życząc wesołych świąt?/

  • 127. Data: 2009-09-30 17:11:50
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant napisał(a):
    [...]
    > Natomiast moje prywatne zdanie - stawiać tylko na śluby jest
    > szaleństwem.

    Pewnie - ale wystarczy jeszcze rozwody obsługiwać i będzie dobrze, nie?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 128. Data: 2009-09-30 17:15:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > [...]
    > Pewnie - ale wystarczy jeszcze rozwody obsługiwać i będzie dobrze, nie?

    Pod warunkiem, ze imprezy beda w tygodniu...

  • 129. Data: 2009-09-30 17:22:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > Pewnie - ale wystarczy jeszcze rozwody obsługiwać i będzie dobrze, nie?

    Za mało. Za to ''Moja Pierwsza Zdrada'' plus pakiet dwunastu bonusów na
    ''Moja Następna Zdrada'' może by wystarczyło... :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /bardzo polecam ten telefon bo sam go mam/

  • 130. Data: 2009-09-30 17:52:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Co zrobisz gdy aparat padnie Ci w srodku mszy?
    > Swiadkowie wybija Ci z glowy fotografie razem z zebami ;)

    No jak robisz fotki na weselu bossa lokalnej mafii to pewnie i tak ;P

    j.