    From: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Date: Wed, 30 Sep 2009 16:04:18 +0200

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h9vo46$qfc$2@inews.gazeta.pl...
    > a wytłumacz mi niby co takiego głupiego powiedziałem...

    To: "kontroler RAID i 4 dyski twarde spięte w RAID 10
    to minimum" jest bzdura z gatunku "do grafiki tylko Maki".

    Pracuje nad duuuzo wiecej wartymi materialami niz zdjecia
    slubne i nie mam zadnego RAIDa (i nie planuje miec).

    RAID mial sens jakis czas temu gdy dyski byly stosunkowo
    wolne jako proteza pozwalajaca podniesc wydajnosc systemu.
    Teraz gdy byle dysk daje 100MB/s jest to czysty fetysz.

    Napiszesz cos o bezpieczenstwie? ;)
    Bezpieczenstwo to funkcja muzgu operatora a nie RAIDa(u?).

    Dla zapewnienia bezpieczenstwa wystarczy kopiowanie danych na
    dodatkowy dysk, czy to w tym samym komputerze czy w innym via
    siec, a co jakis czas na dysk przenosny i wynoszenie danych poza
    pracownie.

    Posiadanie RAIDu(a?) nie zwolni Cie z tych operacji wiec nie daje nic.