    From: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Date: Wed, 30 Sep 2009 12:28:28 +0200

    de Fresz wrote:

    > Głównie złomem moralnym, ale niech Ci będzie.

    > A tu żeś pojechał. Realnie 5 lat.

    jak dasz 7k na motnitor to 5 lat
    jak dasz 3k to 3 lata...

    > Przepłaciłeś o 1k.

    kontroler RAID i 4 dyski twarde spięte w RAID 10
    to minimum

    bezbieczeństwo danych to podstawa...

    > Mówisz że w PS7 nie da się zrobić prawie wszystkiego, co w CS4?

    nie da się otworzyć rawów z 5dmkII
    a nie wszystko da się LRem zrobić

    > A ja sobie policzyłem od drugiej strony.
    > Komp - 3k
    > monitor 3,5k
    > LR - 1.2k (IMHO pełny Szop nie jest niezbędny do obróbki fot ślubnych)
    > sprzęt foto: (D700+24-70+70-200+18-35+SB900 - taki "starter kit") -
    > 26.1k Dodatki (statyw, torba, filtry itp) - 2k
    >
    > Co nam daje jakieś 36k zł do zamortyzowania w 3 lata (choć osobiście
    > nie wierzę, żeby optyka się zużyła w tym czasie, )

    w 3 lata nie - ale 6 lat tak
    ale chodzi także o inwestycje

    zakup kolejno stałek
    24L, 135L, 85L, 15mm, 35L, 50L

    i zoomów
    16-35L, 70-200IS

    takie zestawienie na oko 40-50k
    kiedyś to trzeba kupić...
    a jak skończysz kupować to się okaże, że 35ka wyleci Ci z plecaka/torby i
    uderzy o posadzkę w kościele
    (we wrześniu moi znajomi upuścili 3 35tki ... to się zdarza...) - a jak nie
    to - to po prostu coś zacznie szwankować
    to są dobre szkła - ale nie są niezniszczalne...

    > Z tych wyliczeń wychodzi, że gdzieś jest popełniony błąd biznesowy -
    > albo za drogi sprzęt, albo za mało zleceń (niekoniecznie tylko
    > ślubnych), albo za niska cena. Ty twierdzisz, że tylko ostatnia opcja
    > jest prawdziwa, ja - że jednak niekoniecznie.

    oczywiście, że za mało zleceń...
    w końcu weekendów jest 52
    ale znajdź chętnych na ślub w listopadzie, grudniu, styczniu, lutym, marcu
    (no w świeta się znajdą - ale kurcze - to są święta...)
    nie mówię, że takich nie ma - ale jest ich dużo mniej niż w sierpniu

    a zima to czas na szkolenia, podnoszenie umiejętności, aktualizacje strony
    jest co robić...

    oczywiście o ile podchodzi się poważnie do tego co się robi

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk