  • 41. Data: 2010-06-10 17:27:01
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 09:19:49 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob
    > nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do
    > konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc
    > przecietne osiagniecie).

    Ale poprawia przebieg momentu w porównaniu do wyjściowej
    konstrukcji, bez zmiennych faz. Pamiętaj, że H6 jest
    krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie charakterystykę
    momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie.

    > Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
    > fanboyow marki..

    Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy
    to już byłoby trochę takie nieSubaru.

    r.
    _____________

  • 42. Data: 2010-06-10 17:38:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

> [...]
    > krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie charakterystykę
    > momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie.

    Jest wiele silnikow na hydraulice ze zmiennymi fazami i dobrym przebiegiem
    momentu. To nie jest tak, ze ten konkretny H6 wyroznia sie jakos wybitnie na
    tle konkurencji z tego okresu..

    > Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy
    > to już byłoby trochę takie nieSubaru.

    Boxer jako taki ma uzasadnienie ze wzgledu na srodek ciezkosci, szczegolnie
    wieksze pojemnosci. Zreszta to jedna z podstaw marketingu tej marki, wiec
    raczej predko nie zrezygnuja.

    Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo
    przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI, wiec ani ten nisko
    polozony srodek ciezkosci ani calkowicie symetryczny naped nie daja wcale
    zadnej przewagi, ale tu juz wkraczamy w rejony "wlasciwie po co cokolwiek
    udziwniac" i to sensu raczej nie ma.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 43. Data: 2010-06-10 20:54:56
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 16:38:01 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Jest wiele silnikow na hydraulice ze zmiennymi fazami i dobrym przebiegiem
    > momentu. To nie jest tak, ze ten konkretny H6 wyroznia sie jakos wybitnie na
    > tle konkurencji z tego okresu..

    A są krótkoskokowe? Bokser musi być, jeśli ma się zmieścić w
    normalnej komorze.

    > Boxer jako taki ma uzasadnienie ze wzgledu na srodek ciezkosci, szczegolnie
    > wieksze pojemnosci. Zreszta to jedna z podstaw marketingu tej marki, wiec
    > raczej predko nie zrezygnuja.

    Który to środek ciężkości obniżany jest najpierw cudacznym
    silnikiem, a potem podnoszony wysokim zawiasem (Forester,
    Outback).

    > Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo
    > przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI,

    O, właśnie to.

    r.
    _____________

  • 44. Data: 2010-06-10 23:08:38
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Robert Rędziak pisze:

    > Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
    > zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
    > jeździe.

    Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy.

    > Ta jest, rączki na kołderkę. Nie przy takiej zimie, jak
    > ostatnio. Parę razy koledzy z forum potrzebowali pomocy czegoś
    > konkretniejszego. To wciąż auta SUV-opodobne, choć o ciekawszym
    > napędzie.

    Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym
    prześwicie. W tym roku w styczniu testowałem pokonywanie zasp na
    wielkim pustym placu pokrytym 40-centymetrowym śniegiem i po
    przejechaniu jakichś 150 metrów udało mi się go zawiesić na brzuchu,
    ale po wrzuceniu wstecznego biegu bez problemu sam się odkopał.

    T.

  • 45. Data: 2010-06-10 23:20:11
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 23:08:38 +0200, Tomasz Finke
    <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy.

    Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
    prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
    wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).

    > Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym
    > prześwicie.

    http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?p=155834#p1
    55834 (OBK
    H6)

    r.
    _____________

  • 46. Data: 2010-06-10 23:40:10
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Robert Rędziak pisze:

    > Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
    > prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
    > wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).

    Z tym się mogę zgodzić, przez 90% czasu jazdy napęd tylnego mostu nie
    jest w ogóle potrzebny... ale też nigdy nie wiesz, kiedy się przyda.

    > http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?p=155834#p1
    55834 (OBK
    > H6)

    "(...) poczuliśmy jak to jest być po pas w śniegu, (...) "

    Czy jest na sali ktoś, kto jechał autem przez śnieg sięgający pasa
    i jaki to był model? :-)

    T.

  • 47. Data: 2010-06-11 00:07:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Arek M" <a...@g...pl> wrote in message

    > Tak jak np o cisnienie oleju w silniku. Wystarczy czytac 'deske
    > rozdzialczą' ... Jest czujnik temperatury.

    Aaa.... no to chyba jest normalne że jak nie dbasz o auto
    to masz kłoppoty - napisałes to conajmniej tak jaby można
    było tylko robić krótkie trasy i to w zimie takim autem :-)

    > U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona
    > informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie
    > kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać
    > skrzyni.

    No jaja jak arbuzy... :-) Te Subaru to dziwne autka som.

  • 48. Data: 2010-06-11 08:29:09
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 10 Jun 2010 15:25:35 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    Wiem, pamietam ta Mazde :)

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 49. Data: 2010-06-11 08:40:57
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 10 Jun 2010 14:07:26 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
    > wyczuwa.

    Czuwa nad tym jakas elektronika?

    > Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez
    > problemu zerwać przyczepność na wszystkich kołach. W zakrętach na
    > śliskiej nawierzchni auto jest lekko podsterowne, ale dużo mniej
    > od samochodu FWD o podobnej wielkości. W praktyce podczas gołoledzi
    > można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa
    > razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu.

    Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
    normalnej eksploatacji roznicy?

    OK, ale i tak sie przejade :)

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99

  • 50. Data: 2010-06-11 08:47:34
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 10 Jun 2010 15:26:10 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
    > zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
    > jeździe.

    Jezdzenie w kapeluszu to dosc szeroka definicja. Nie mam zamiaru zabierac
    tego samochodu na tor, ani startowac w KJSach ale lubie dynamiczna jazde
    a gdy spadnie snieg to pojawia mi sie banan na twarzy. Jesli wiec podczas
    takich zimowych zabaw mialbym poczuc dyskomfort zwiazany z tym, ze ktos za
    mnie decyduje jak ma byc rozdzielana moc pomiedzy kolami to wole zrezygnowac
    z ASB.

    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99