eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyForum o subaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 31. Data: 2010-06-10 07:39:43
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Arek M <a...@g...pl>


    >> Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe
    >> i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie
    >> przegrzać, ale to tak jak z każdą.
    >
    > A jak w praktyce proponujesz dbać o to aby jej nie przegrzać?
    > Masz może jakiś czujnik temperatury w skrzynce? Czy na oko?

    Tak jak np o cisnienie oleju w silniku. Wystarczy czytac 'deske
    rozdzialczą' ... Jest czujnik temperatury.

    U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona
    informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie
    kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać
    skrzyni.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM


  • 32. Data: 2010-06-10 10:19:49
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message
    news:slrni0vgg0.apv.rekin@drapak.wkurw.org...
    > On Wed, 9 Jun 2010 18:09:06 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
    >
    >>> Sądzisz że hydro ma same zalety?
    >>
    >> Ale ma mniej wad, przede wszystkim, nie ma czegoś takiego jak okresowa
    >> reulacja...
    >
    > Za to ma większą bezwładność, też nie jest wieczne i utrudnia
    > zrobienie sztuczek na drążku ze zmiennym wzniosem zaworów takich
    > jak tu:
    >
    > http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=959
    768 (zwróć
    > uwagę, że krzywki są stałe -- to szklanki są ciekawe).

    Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob
    nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do
    konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc
    przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
    fanboyow marki..




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 33. Data: 2010-06-10 11:05:25
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 09 Jun 2010 17:31:58 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
    >> polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
    >> jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
    >> Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.
    >
    > To zależy od rocznika: w wersjach produkowanych do 2006 była skrzynia
    > ASB 4-biegowa 4EAT z rozdziałem mocy przód/tył 90:10, w nowszych była
    > 5-biegowa z 58:42, a od 2010 jest zupełnie nowa bezstopniowa skrzynia,
    > ale nadal z mokrym sprzęgłem wielotarczowym przekazującym napęd na tył.
    > Symetryczny podział mocy 50:50 jest dostępny na pierwszym biegu,
    > przy przyspieszaniu albo w innych sytuacjach, kiedy sterownik uzna
    > to za potrzebne.

    Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
    wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z
    napedem na przod (nie liczac gier komputerowych :), wiec moja wiedza i
    oczekiwania sa czysto teoretyczne. Jednak nie da sie ukryc, ze wybor
    Subaru jest podyktowany wlasnie oczekiwaniami wobec napedu. Natomiast
    ASB to uklon w strone zony :) Czy w takim przypadku lepiej byloby
    zrezygnowac z ASB na rzecz klasycznego dla Subaru podzialu napedu?

    Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
    w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
    sie prowadzic wczesniejszy rocznik?

    >> Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi),
    >> czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
    >> czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
    >> porownaniu do Legacy?
    >
    > Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
    > błotniki i drzwi. 205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
    > się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach, wjeżdżanie na najwyższe
    > krawężniki albo zimą na miejsca parkingowe otoczone wałem ze zlodzonego
    > śniegu. Minusem podniesionego nadwozia jest spora wrażliwość na boczny
    > wiatr i tendencja do większego przechylania się w ciasnych zakrętach,
    > ale można się do tego przyzwyczaić.

    Dzieki, rozwiales moje watpliwosci. Czyli bede szukal Outbacka lub Legacy
    i kupie to co sie trafi pierwsze w sensownym stanie.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99


  • 34. Data: 2010-06-10 11:09:43
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 9 Jun 2010 16:17:06 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
    >> Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.
    >
    > ,,Symetryczny'' w Subaru akurat odnosi się do rozmieszczenia
    > elementów, a nie do rozkładu momentu. O ile dobrze pamiętam, to
    > w automatach inicjalny rozkład momentu nie jest 50/50.
    >
    > http://www.subaru-global.com/about/awd/evidence/inde
    x.html
    > (poklikać po malunku).

    Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
    ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen Saxo 1.5D `99


  • 35. Data: 2010-06-10 14:07:26
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-06-10 11:05, Piotr Klimek pisze:

    > Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
    > wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z

    Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
    wyczuwa. Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez
    problemu zerwać przyczepność na wszystkich kołach. W zakrętach na
    śliskiej nawierzchni auto jest lekko podsterowne, ale dużo mniej
    od samochodu FWD o podobnej wielkości. W praktyce podczas gołoledzi
    można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa
    razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu.

    > Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
    > w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
    > sie prowadzic wczesniejszy rocznik?

    Nowy OBK jest zupełnie inny od poprzednika, ma większy rozstaw osi,
    prześwit, jest też dłuższy i wyższy, więc na drodze może zachowywać
    się trochę inaczej. Ja też przymierzam się do jazdy próbnej, żeby
    przekonać się, jak działa nowa skrzynia CVT.

    T.


  • 36. Data: 2010-06-10 14:35:24
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: "Fenio" <n...@m...pl>

    kamil wrote:
    > (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech
    > litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka
    > brandzlujacych sie technika fanboyow marki..

    Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z litra
    taka sama.


  • 37. Data: 2010-06-10 14:54:39
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-06-10 14:35, Fenio pisze:
    > kamil wrote:
    >> (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech
    >> litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka
    >> brandzlujacych sie technika fanboyow marki..
    >
    > Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z
    > litra taka sama.

    Normalny silnik H6 EZ30 miał 245 KM, 209 KM miała tylko wersja
    sprzedawana w Australii.

    http://autospeed.com.au/cms/title_The-Subaru-SixCyli
    nder-Engine-Guide/A_2894/article.html

    T.


  • 38. Data: 2010-06-10 17:25:35
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 09:09:43 +0000 (UTC), Piotr Klimek
    <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
    > ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?

    Nie, nigdy nie jeździłem Subaru. Z czterołapów dawno temu
    jeździłem innym, japońskim autem.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 39. Data: 2010-06-10 17:25:57
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 09:19:49 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob
    > nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do
    > konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc
    > przecietne osiagniecie).

    Ale poprawia przebieg momentu w porównaniu do wyjściowej
    konstrukcji, bez zmiennych faz. Pamiętaj, że H6 jest
    krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie, charakterystykę
    momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie.

    > Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
    > fanboyow marki..

    Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy
    to już byłoby trochę takie nieSubaru.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 40. Data: 2010-06-10 17:26:10
    Temat: Re: Forum o subaru
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 09:05:25 +0000 (UTC), Piotr Klimek
    <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42?

    Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
    zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
    jeździe.

    >> Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
    >> błotniki i drzwi. 205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
    >> się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach,

    Ta jest, rączki na kołderkę. Nie przy takiej zimie, jak
    ostatnio. Parę razy koledzy z forum potrzebowali pomocy czegoś
    konkretniejszego. To wciąż auta SUV-opodobne, choć o ciekawszym
    napędzie.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: