-
31. Data: 2010-06-10 07:39:43
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Arek M <a...@g...pl>
>> Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe
>> i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie
>> przegrzać, ale to tak jak z każdą.
>
> A jak w praktyce proponujesz dbać o to aby jej nie przegrzać?
> Masz może jakiś czujnik temperatury w skrzynce? Czy na oko?
Tak jak np o cisnienie oleju w silniku. Wystarczy czytac 'deske
rozdzialczą' ... Jest czujnik temperatury.
U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona
informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie
kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać
skrzyni.
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
32. Data: 2010-06-10 10:19:49
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "kamil" <k...@s...com>
"RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message
news:slrni0vgg0.apv.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Wed, 9 Jun 2010 18:09:06 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
>
>>> Sądzisz że hydro ma same zalety?
>>
>> Ale ma mniej wad, przede wszystkim, nie ma czegoś takiego jak okresowa
>> reulacja...
>
> Za to ma większą bezwładność, też nie jest wieczne i utrudnia
> zrobienie sztuczek na drążku ze zmiennym wzniosem zaworów takich
> jak tu:
>
> http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=959
768 (zwróć
> uwagę, że krzywki są stałe -- to szklanki są ciekawe).
Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob
nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do
konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc
przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
fanboyow marki..
Pozdrawiam
Kamil
-
33. Data: 2010-06-10 11:05:25
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 09 Jun 2010 17:31:58 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
>> polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
>> jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
>> Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.
>
> To zależy od rocznika: w wersjach produkowanych do 2006 była skrzynia
> ASB 4-biegowa 4EAT z rozdziałem mocy przód/tył 90:10, w nowszych była
> 5-biegowa z 58:42, a od 2010 jest zupełnie nowa bezstopniowa skrzynia,
> ale nadal z mokrym sprzęgłem wielotarczowym przekazującym napęd na tył.
> Symetryczny podział mocy 50:50 jest dostępny na pierwszym biegu,
> przy przyspieszaniu albo w innych sytuacjach, kiedy sterownik uzna
> to za potrzebne.
Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z
napedem na przod (nie liczac gier komputerowych :), wiec moja wiedza i
oczekiwania sa czysto teoretyczne. Jednak nie da sie ukryc, ze wybor
Subaru jest podyktowany wlasnie oczekiwaniami wobec napedu. Natomiast
ASB to uklon w strone zony :) Czy w takim przypadku lepiej byloby
zrezygnowac z ASB na rzecz klasycznego dla Subaru podzialu napedu?
Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
sie prowadzic wczesniejszy rocznik?
>> Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi),
>> czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
>> czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
>> porownaniu do Legacy?
>
> Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
> błotniki i drzwi. 205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
> się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach, wjeżdżanie na najwyższe
> krawężniki albo zimą na miejsca parkingowe otoczone wałem ze zlodzonego
> śniegu. Minusem podniesionego nadwozia jest spora wrażliwość na boczny
> wiatr i tendencja do większego przechylania się w ciasnych zakrętach,
> ale można się do tego przyzwyczaić.
Dzieki, rozwiales moje watpliwosci. Czyli bede szukal Outbacka lub Legacy
i kupie to co sie trafi pierwsze w sensownym stanie.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
-
34. Data: 2010-06-10 11:09:43
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 9 Jun 2010 16:17:06 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
>> Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.
>
> ,,Symetryczny'' w Subaru akurat odnosi się do rozmieszczenia
> elementów, a nie do rozkładu momentu. O ile dobrze pamiętam, to
> w automatach inicjalny rozkład momentu nie jest 50/50.
>
> http://www.subaru-global.com/about/awd/evidence/inde
x.html
> (poklikać po malunku).
Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
-
35. Data: 2010-06-10 14:07:26
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
W dniu 2010-06-10 11:05, Piotr Klimek pisze:
> Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
> wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z
Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
wyczuwa. Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez
problemu zerwać przyczepność na wszystkich kołach. W zakrętach na
śliskiej nawierzchni auto jest lekko podsterowne, ale dużo mniej
od samochodu FWD o podobnej wielkości. W praktyce podczas gołoledzi
można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa
razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu.
> Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
> w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
> sie prowadzic wczesniejszy rocznik?
Nowy OBK jest zupełnie inny od poprzednika, ma większy rozstaw osi,
prześwit, jest też dłuższy i wyższy, więc na drodze może zachowywać
się trochę inaczej. Ja też przymierzam się do jazdy próbnej, żeby
przekonać się, jak działa nowa skrzynia CVT.
T.
-
36. Data: 2010-06-10 14:35:24
Temat: Re: Forum o subaru
Od: "Fenio" <n...@m...pl>
kamil wrote:
> (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech
> litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka
> brandzlujacych sie technika fanboyow marki..
Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z litra
taka sama.
-
37. Data: 2010-06-10 14:54:39
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
W dniu 2010-06-10 14:35, Fenio pisze:
> kamil wrote:
>> (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech
>> litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka
>> brandzlujacych sie technika fanboyow marki..
>
> Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z
> litra taka sama.
Normalny silnik H6 EZ30 miał 245 KM, 209 KM miała tylko wersja
sprzedawana w Australii.
http://autospeed.com.au/cms/title_The-Subaru-SixCyli
nder-Engine-Guide/A_2894/article.html
T.
-
38. Data: 2010-06-10 17:25:35
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 10 Jun 2010 09:09:43 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
> ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?
Nie, nigdy nie jeździłem Subaru. Z czterołapów dawno temu
jeździłem innym, japońskim autem.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
39. Data: 2010-06-10 17:25:57
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 10 Jun 2010 09:19:49 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
> Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob
> nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do
> konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc
> przecietne osiagniecie).
Ale poprawia przebieg momentu w porównaniu do wyjściowej
konstrukcji, bez zmiennych faz. Pamiętaj, że H6 jest
krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie, charakterystykę
momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie.
> Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
> fanboyow marki..
Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy
to już byłoby trochę takie nieSubaru.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
40. Data: 2010-06-10 17:26:10
Temat: Re: Forum o subaru
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 10 Jun 2010 09:05:25 +0000 (UTC), Piotr Klimek
<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42?
Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
jeździe.
>> Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
>> błotniki i drzwi. 205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
>> się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach,
Ta jest, rączki na kołderkę. Nie przy takiej zimie, jak
ostatnio. Parę razy koledzy z forum potrzebowali pomocy czegoś
konkretniejszego. To wciąż auta SUV-opodobne, choć o ciekawszym
napędzie.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.