eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord jednak g... wort ;)Re: Ford jednak g... wort ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ford jednak g... wort ;)
    Date: Tue, 6 Dec 2011 10:35:31 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <jbkn1p$tvi$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl> <jbjgta$9gt$1@node2.news.atman.pl>
    <4edd5298$1@news.home.net.pl> <jbkgep$hqf$1@news.task.gda.pl>
    <4...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-89-105.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1323163513 30706 77.254.89.105 (6 Dec 2011 09:25:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Dec 2011 09:25:13 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2418669
    [ ukryj nagłówki ]

    > > RoHS i ekologia.
    > > Lutują teraz jakimś g...em bez ołowiu. Wiadomo, że ołów szkodliwy jest
    > > strasznie.
    >
    > Motoryzacja nadal używa lutowania ołowiowego. Bo musi - dodatek ołowiu
    > zapobiega zarazie cynowej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyna
    Dodanie ołowiu o gęstości 2x większej w ilości 40%, mocno i wystarczająco
    pewnie tę cechę poprawiało.
    Nie jestem chemikiem, ale dodanie 3% srebra o podobnej gęstości co ołów być
    może nie niweluje tego zjawiska w takim samym stopniu.
    Ja lubię lutować cyną ze srebrem.
    Jednak większą wadą moim zdaniem tej cyny jest wyższa temperatura topnienia.
    I teraz, jeśli ktoś używa tych samych lutownic co do ołowiowej, to może się
    okazać, że za mała moc spowoduje niezbyt udaną dyfuzję, czyli tzw." zimny
    lut"
    Czyli do branży samochodowej lutownica transfarmatorowa o mocy 100W z
    czystymi, metalicznymi nacięciami na grot i czystym, metalicznym grocie, o
    śrubkach go mocujących nie wspominając.
    Jeśli chodzi o technikę BGA, to tutaj naszły się 3 błędy w rozwoju
    techniki - elektroniki.
    1) Zrobiono tak durną obudowę, że w obawie uszkodzenia monterzy boją się
    podgrzać scalak do wyższej temperatury i na dłuższy czas.
    2) zastosowano cynę ze srebrem, która potrzebuje właśnie tej wyższej
    temperatury.
    3) Po zalutowaniu BGA nie ma praktycznie żadnej możliwości skontrolowania
    poprawności zlutowania, z reguły bardzo dużej liczby, połaczeń pod obudową.
    Romek, wiem, następnym razem pójdziemy do nas na pme :-) Przepraszam.

    -- .
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: