  • 81. Data: 2013-09-15 19:19:05
    Temat: Re: Folie na ekran smartfonu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 5235d7d3$0$1464$6...@n...neostrada.pl

    > Po 500zł? To jakoś tanio :>

    Refunduje JF.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 82. Data: 2013-09-15 19:24:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 5235ea9d$0$10353$c3e8da3$9...@n...astraweb.com

> [...]
    > zdjeciowej. w pewnym momencie spadły mu na ziemie okulary.
    > podniósł je szybko, wyciągnął z kieszeni gruby czarny flamaster,
    > który zamiast sztyftu miał filc, ale w kształcie młotka i zaczął
    > jego wierzchem pucować okulary. co jakiś czas patrzył pod światło.
    > sądząc po sprzęcie i całej ekipie, to był jakiś gruby profesjonalista,
    > wiec co jak co, ale na sprzęcie fotograficznym, a tym samym soczewach
    > znać się chyba powinien. kiedy miał przerwę, chciałem do niego zagadać,
    > ale jakoś mnie zbył, mało elegancko.

    > pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"?

    Nie, ale mam różne ,,flamastry''. Mają i pędzle, i coś, co zostaje
    na szkle w czasie czyszczenia. Fotografowie mają też gruszki służące
    wydmuchiwaniu piachu/kurzu oraz przeróżne płyny i szmatki.

    IMO dobry fotograf niczym nie czyści obiektywów. ;)
    [ale wymienia na nowe]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 83. Data: 2013-09-15 19:36:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 5235d6eb$0$1464$6...@n...neostrada.pl

    > Z kontekstu wywnioskowałem że właśnie takie miałeś na myśli.
    > Używam okularów ponad 40 lat i niestety opcja 'plastik' to
    > problem z zarysowaniami itd. - niezależnie od tego jak to
    > utwardzą i z jakiego materiału zrobią. Opcja 'szkło' jest
    > dużo odporniejsza (choć są cięższe itd.) i tutaj żadne
    > bajki Eneuela rzeczywistości nie zmienią.

    Ani to baśnie, ani bajki. Mam plastyki/organiczne Hoi z zielonymi
    (ponoć najlepszymi) antyrefleksami (antyrefleksy są zwyczajowo
    łączone z utwardzaczami i uszlachetniaczami) -- po 2 latach
    używania są mniej podrapane niż mineralne (z fioletowymi
    antyodblaskami) po 5 latach używania.

    Mineralne były rozdeptane tylko jeden raz, zaś organiczne
    były rozdeptane wielokrotnie.

    Rozdeptane oprawki czasami pękają, czasami można je lutować,
    czasami po prostu wracają do siebie ;) a czasami trzeba je
    giąć, co z czasem prowadzi do łamania.

    > Trzeba się mocna postarać i wiem coś o tym.

    Wystarczy raz upuścić je na beton, aby było ,,już po wszystkiem''.
    Można też dać komuś do potrzymania lub do obejrzenia. ;)

    U mnie mineralne spadły na terakotę -- 2 na 2. ;) Dwa razy spadły
    i mam dwie dziury (w dwóch różnych szkłach/okularach) przy prawych
    zausznikach.

    Organiczne są niby odporniejsze na uderzenia, ale IMO to złudzenie,
    bo tak brutalnie potraktowana soczewka jest zazwyczaj bezużyteczna.

    Natomiast organiczne są zdecydowanie lżejsze niż mineralne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 84. Data: 2013-09-15 19:55:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 172sbx30mgq4m.xko01hs3c7m2$....@4...net

    > Moze byc za sztuke :-)

    Zajdź do optyka i popytaj o ceny. Półkowa/magazynowa soczewka
    Zeissa kosztuje 60 pln, ale sferocylindryczna z powłokami
    i na zamówienie -- raczej ;) jest droższa. :) Półkowa soczewka
    z JZO ponoć jest droższa od półkowej soczewki z Zeissa.

    Ale ludzie w moim wieku lubią (ja nie) różne wynalazki takie
    jak soczewki pozbawione (przynajmniej częściowo) aberracji
    sferycznej, soczewki progresywne, fotochromatyczne...

    Popytaj, ile to kosztuje a zobaczysz, że 500 pln to
    dziesięcioprocentowa zaliczka na niezbyt ;) drogie okulary.

    -=-

    I dlatego ja nie lubię fotochromów. Nie tęsknie za asferycznymi
    nowościami i nienawidzę progresywnych?... Niezupełnie. IMO nie
    można zobaczyć tego, czego nie ma a jeśli już coś jest, można
    zobaczyć także zwykłymi, cylindrycznymi...

    cylindryczne -- czyli mają różną liczbę dioptrii w różnych kierunkach
    progresywne -- czyli liczba dioptrii rośnie w pionie, ale niezupełnie

    -=-

    Oprawki tytanowe za 500 pln -- to raczej tanie oprawki.
    Oczywiście są i oprawki tańsze, nie z tytanu czy z włókna węglowego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2013-09-15 20:48:59
    Od: P.B. <p...@w...pl>

    On Sun, 15 Sep 2013 13:13:12 -0400, rs <n...@n...spam.info>
    wrote:
    > pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"? <rs>

    Podpowiedź: lenspen

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 86. Data: 2013-09-15 21:08:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "P.B." a...@n...atman.pl

    > Podpowiedź: lenspen

    Takie coś?

    http://www.ceneo.pl/;szukaj-lenspen?se=7yUKtgqII372Y
    JH_NKlkxMsuYNmaiX-8&gclid=CPP9iKmMzrkCFU5f3godPhAAAQ

    Tego użył wzmiankowany profesjonalista?
    I to coś przypomina młotek?

    -=-

    Mnie kiedyś dekiel wpadł w kałużę tak, że nie pobrudził się ani trochę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 87. Data: 2013-09-15 21:09:50
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/15/2013 1:24 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > na szkle w czasie czyszczenia. Fotografowie mają też gruszki służące
    > wydmuchiwaniu piachu/kurzu oraz przeróżne płyny i szmatki.

    wiem o tym, ale chodziło mi o to konkretne rozwiązanie.

    > IMO dobry fotograf niczym nie czyści obiektywów. ;)
    > [ale wymienia na nowe]

    nie widziałem co robił z obiektywami, zakładałem, ze jako fotograf wie
    więcej ode mnie na temat powierzchni szkieł. <rs>

  • 88. Data: 2013-09-15 21:11:21
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/15/2013 2:48 PM, P.B. wrote:

    > Podpowiedź: lenspen

    aż tak prosto? dzięki. już mam. <rs>

  • 89. Data: 2013-09-15 22:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 19:55:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > i na zamówienie -- raczej ;) jest droższa. :) Półkowa soczewka
    > z JZO ponoć jest droższa od półkowej soczewki z Zeissa.

    No ale jest plastikowa, fotochromowa i sciemnia sie w samochodzie :-)

    Choc masz racje - jakis straszny rozboj w tych szklach, szczegolnie
    cyloindryczne, w aparatach sluchowych, u dentystow ... mam wrazenie ze
    kazdy chce tego biednego pacjenta wycyckac.
    A cenami nikt sie nie chwali.

> [...]
    >
    > Popytaj, ile to kosztuje a zobaczysz, że 500 pln to
    > dziesięcioprocentowa zaliczka na niezbyt ;) drogie okulary.

    500 bylo na same szkla, na okulary drugie 500 .. co nie znaczy ze nie
    da sie zrobic za calosci za 200.

    > I dlatego ja nie lubię fotochromów.

    A ja lubie. I szklane sa nawet niedrogie.

    J.

  • 90. Data: 2013-09-15 22:27:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Artur Maśląg" 5235d6eb$0$1464$6...@n...neostrada.pl

    > Ani to baśnie, ani bajki.

    Pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu, a wbrew temu co
    piszesz, 'szklane' są dość odporne na uderzenia.