  • 1. Data: 2013-08-27 15:18:07
    Temat: modem huawei antenka czy przedluzacz usb
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

    Wujek na wygnajewie musi używać internetu mobilnego przez modem na USB.
    Dokupiłem mu zewnętrzną antenkę i to poprawiło zasięg, niestety z nią
    trzeba się obchodzić jak z jajkiem i uległo uszkodzenie złącze antenowe w
    modemie Huawei E172, efektem całkowity brak zasięgu, z antenką czy bez.
    Następnie pożyczyłem mu swój modem, też Huawei ale inny model i znów stało
    się to samo. Teraz poleciłem mu kupno E3131 z Playa, ale odradziłem już
    używanie antenki, czy w takim razie pomoże na to przedłużacz 5m do USB i
    wystawienie modemu w oknie? Co jest lepsze: antenka czy przedłużacz?

  • 2. Data: 2013-08-27 15:34:16
    Temat: Re: modem huawei antenka czy przedluzacz usb
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lu dzik" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Playa, ale odradziłem już używanie antenki, czy w takim razie pomoże
    >na to przedłużacz 5m do USB i wystawienie modemu w oknie? Co jest

    Kabel antenowy wprowadza straty, wiec lepiej dlugi kabel USB.
    Ale - dodatkowa antena moze byc znacznie bardziej zyskowna niz ta w
    modemie.

    A wiec najlepiej - wypasiona antena skierowana na BTS, przy niej
    modem, i podlaczony dlugim kablem USB :-)

    Ewentualnie mozna pomyslec nad zamontowaniem modemu w ognisku miednicy
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-08-27 15:53:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "lu dzik" <l...@i...pl> wrote:
> [...]
    > już używanie antenki, czy w takim razie pomoże na to przedłużacz 5m do
    > USB i wystawienie modemu w oknie? Co jest lepsze: antenka czy przedłużacz?

    Przedłużacz pięciometrowy może tego nie pociągnąć.
    Najbardziej efektywnym rozwiązaniem byłby router z modemem GSM oraz z
    antenką. Można to zamontować parę metrów od komputera, w miejscu gdzie jest
    lepszy sygnał. Nikt nie dotyka, gniazda anteny nie ukruszy.

  • 4. Data: 2013-08-27 15:53:34
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

> [...]
    > i podlaczony dlugim kablem USB :-)
    >
    > Ewentualnie mozna pomyslec nad zamontowaniem modemu w ognisku miednicy

    Chodzi mi tym razem o bezpieczeństwo sprzętu, bo to złącze antenki pewnie
    znowu by się ułamało, ale martwi mnie czy sam modem na kablu USB
    będzie miał równie dobry sygnał, co modem z antenką. W tamtej lokalizacji
    sam modem wpięty do komputera pokazuje maksymalnie 25% sygnału, z antenką
    dociąga do 90% i jest HSDPA. Chcę wyeliminować używanie antenki, żeby już
    nie doszło do awarii sprzętu, teraz ma być nowy modem ten E3131 i 5m kabel
    USB.

  • 5. Data: 2013-08-27 16:13:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >lokalizacji sam modem wpięty do komputera pokazuje maksymalnie 25%
    >sygnału, z antenką dociąga do 90% i jest HSDPA.

    Jesli antenka nie jest jakas ambitna, to mysle ze modem umieszczony w
    jej miejscu bedzie mial nawet mocniejszy sygnal niz z antenki z dlugim
    kablem.

    J.

  • 6. Data: 2013-08-27 16:37:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-27 15:53, Maciej Bebenek pisze:
    > "lu dzik" <l...@i...pl> wrote:
    (...)

    > Przedłużacz pięciometrowy może tego nie pociągnąć.

    E3131 na 3m + chyba 1,80m - daje radę ;)

    > Najbardziej efektywnym rozwiązaniem byłby router z modemem GSM oraz z
    > antenką. Można to zamontować parę metrów od komputera, w miejscu gdzie jest
    > lepszy sygnał. Nikt nie dotyka, gniazda anteny nie ukruszy.

    Zdecydowanie, stosowałem jeszcze jedno rozwiązanie - telefon podpięty
    na BT. Co prawda bez antenki, ale jakoś trzeba kombinować ;)

  • 7. Data: 2013-08-27 20:31:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 15:18:07 UTC+2 użytkownik lu dzik napisał:
    > wystawienie modemu w oknie? Co jest lepsze: antenka czy przedłużacz?

    Modem na przewodzie 3,5m niby pokazywał kreskę więcej, ale to nic nie dało. Dopiero
    doczepienie wielkiej anteny kierunkowej pomogło. Cel - aero na zadupiu. Nawet działa
    :>

    L.