  • 71. Data: 2013-09-15 17:00:07
    Temat: Re: Folie na ekran smartfonu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 11s54wx9gup1a.7g8v4vl7hzlo$....@4...net

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l0kd3l$htb$...@s...aioe.org

    > To prawda. Okulary plastykowe są mniej porysowane niż mineralne.
    > Ale mineralne nosiłem 5 lat, a plastykowe tylko 2. :)

    Nie ma niezniszczalnych rzeczy na tym świecie.

    Prawdziwe szkło to substancja amorficzna/niekrystaliczna -- metal
    zbyt szybko skrzepnięty, ,,szkło okienne'', mineralna soczewka,
    ale i organiczna/plastykowa...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2013-09-15 17:01:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 5234d674$0$1248$6...@n...neostrada.pl

    > Mi też i opowieści optyków o super utwardzanych powierzchniach
    > mogą sobie w buty włożyć :>

    Powłoki utwardzające są, ale i tak każdy optyk
    proponuje wymianę szkieł nie rzadszą niż raz na 2 lata.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2013-09-15 17:35:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 17:01:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "Artur Maśląg" 5234d674$0$1248$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Powłoki utwardzające są, ale i tak każdy optyk
    > proponuje wymianę szkieł nie rzadszą niż raz na 2 lata.

    A co ma mowic "jak ja panu zrobie, to juz nigdy nie bedzie pan musial
    dac mi zarobic" ?

    Co dwa lata. A lepiej co rok. I uzywac najlepszych szkiel. Po 500zl.
    I najlepszych oprawek. Po 500 zl.

    J.

  • 74. Data: 2013-09-15 17:48:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-15 01:08, J.F. pisze:

    > No, sporo "szkiel" jest teraz z plastiku i rysuje sie latwo.
    > Choc tu to "utwardzanie" wydaje mi sie podejrzane.

    Z kontekstu wywnioskowałem że właśnie takie miałeś na myśli.
    Używam okularów ponad 40 lat i niestety opcja 'plastik' to
    problem z zarysowaniami itd. - niezależnie od tego jak to
    utwardzą i z jakiego materiału zrobią. Opcja 'szkło' jest
    dużo odporniejsza (choć są cięższe itd.) i tutaj żadne
    bajki Eneuela rzeczywistości nie zmienią.

    > Prawdziwe szklo porysowac tez mozna ... ale trzeba sie postarac.
    > I okulary kompletnie nie dbac :-)

    Trzeba się mocna postarać i wiem coś o tym.

  • 75. Data: 2013-09-15 17:49:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Artur Maśląg" 5234d674$0$1248$6...@n...neostrada.pl

    > Powłoki utwardzające są, ale i tak każdy optyk
    > proponuje wymianę szkieł nie rzadszą niż raz na 2 lata.

    A co ma do rzeczy, skoro 'platiki' potrafią się dorobić zarysowań
    po kilku/kilkunastu tygodniach?

  • 76. Data: 2013-09-15 17:52:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-15 17:35, J.F. pisze:
> [...]
    > dac mi zarobic" ?
    >
    > Co dwa lata. A lepiej co rok. I uzywac najlepszych szkiel. Po 500zl.

    Po 500zł? To jakoś tanio :>

    > I najlepszych oprawek. Po 500 zl.

    Eeeee, rozmowa była o szkłach.

  • 77. Data: 2013-09-15 18:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 17:52:51 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Po 500zł? To jakoś tanio :>

    Moze byc za sztuke :-)

    > Eeeee, rozmowa była o szkłach.

    Oprawki tez wazne, i na pewno trzeba je wymieniac nie rzadziej niz co
    2 lata.
    Na wlasnym zdrowiu bedziesz oszczedzal ? :-P

    J.

  • 78. Data: 2013-09-15 19:13:12
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/13/2013 2:41 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >

    > Powłoka antyodblaskowa nawet lekko podrapana nie spełnia
    > swoich powinności należycie -- wiesz, dlaczego? Znasz
    > zasadę pracy takiej powłoki? Interferencja -- to jasne,
    > ale przecież światło pada nie tylko prostopadle, a jednak
    > powłoki dają wygaszanie odbić... :)
    >
    > [aby było jasne -- ja wiem, jak te powłoki pracują]
    >

    > Nie ma powietrza wolnego od ostrego kurzu.
    > Nie tylko na Saharze jest piasek.
    >
    > Nawet obiektywy aparatów fotograficznych potrafią brudzić
    > się, choć są zwykle nieźle chronione i konstrukcją obiektywu,
    > i deklem, i rzadko robimy zdjęcia kilkanaście godzin każdego

    wygląda na to jakbyś coś wiedział to i owo o okularach i zniszczeniach
    ich powłok wićc pozwolę sobie zapytać.
    parę dni temu widziałem fotografa, Nienca, podczas sesji zdjeciowej. w
    pewnym momencie spadły mu na ziemie okulary. podniósł je szybko,
    wyciągnął z kieszeni gruby czarny flamaster, który zamiast sztyftu miał
    filc, ale w kształcie młotka i zaczął jego wierzchem pucować okulary. co
    jakiś czas patrzył pod światło. sądząc po sprzęcie i całej ekipie, to
    był jakiś gruby profesjonalista, wiec co jak co, ale na sprzęcie
    fotograficznym, a tym samym soczewach znać się chyba powinien. kiedy
    miał przerwę, chciałem do niego zagadać, ale jakoś mnie zbył, mało
    elegancko.
    pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"? <rs>

  • 79. Data: 2013-09-15 19:13:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1onaqjcqartxj$....@4...net

    > Co dwa lata. A lepiej co rok. I uzywac najlepszych szkiel. Po 500zl.

    Tak -- progresywnych po 500 złotych za soczewkę.

    > I najlepszych oprawek. Po 500 zl.

    Owszem. Z włókien węglowych, z zawiasami tytanowymi...
    Albo całych z cieniutkiego tytanu -- po 50 złotych.
    Może nawet po 50 złotych.

    Resztę kosztów (3 kpln) pokryje J.F.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 80. Data: 2013-09-15 19:18:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 5235d71d$0$1247$6...@n...neostrada.pl

    > A co ma do rzeczy, skoro 'platiki' potrafią się dorobić zarysowań
    > po kilku/kilkunastu tygodniach?

    Moje nie dorobiły się zadrapań widocznych gołym okiem w czasie
    dwuletniej eksploatacji -- choć były wielokrotnie rozdeptywane
    tak, iż wypadały z oprawki...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'