  • 91. Data: 2013-09-15 23:21:50
    Temat: Re: Folie na ekran smartfonu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 52361825$0$1470$6...@n...neostrada.pl

    > Pozwolę sobie pozostać przy swoim zdaniu, a wbrew temu co
    > piszesz, 'szklane' są dość odporne na uderzenia.

    Jeszcze **żadne** szkło mineralne nie spadło mi tak na
    twardą (glazura, terakota, beton itp.) podłogę lub coś
    podobnego do podłogi, aby nie potłukło się, jeśli nie
    liczyć smartfonu czy upadków z wysokości 5 cm. :)

    Na szkłach (plastykach) Hoi nie widać gołym okiem (ani przez
    lupę) rys; na mineralnych (które teraz mam na nosie) widać
    gołym okiem masę rys. I te rysy tak mocno przeszkadzają, że
    oczy często odmawiają posłuszeństwa, o ile oczy mogą słyszeć. ;)

    Mam i okulary z szkłami organicznymi Hoi, i mam masę okularów
    ze szkłami mineralnymi -- mogę w razie potrzeby udowodnić
    swoje słowa.

    ,,Plastyki'' naprawdę wcale nie są aż tak wrażliwe, na jakie
    wyglądają. Matka miała i ma plastyki -- mówi to samo, co ja.
    A co uszkodziła? Metalowe oprawki.

    Jeśli nosisz metalowe oprawki -- sprawdź, ile na nich zostaje
    farby/lakieru po paru ,latach. Nawet na firmowych (najwyższych
    lotów) oprawki po paru latach są wytarte z lakieru.

    Komuniści refundowali okulary. Jako dziecko śmiałem się -- refundują
    raz na 2 lata, a ja potrzebuję nowych nie rzadziej niż 2 razy do roku.
    Co za świat, co za władza ludowa...

    Teraz NFZ zrefunduje raz na 2 lata co najwyżej koszt 2 śrubek
    do zauszników, a i to być może nie całe 2 sztuki, lecz 1 cała
    i tylko część drugiej... :)

    -=-

    Zaraz dowiem się, czy naprawdę nosisz okulary. :)
    Ile Twoje ważą? Moje noszone od ponad 5 lat ważą nieco
    ponad 24 gramy; nowe (których nadal nie mam i z którymi
    są problemy nieoptyczne) ważą niemal dokładnie 23 gramy.

    Człowiek z chorym kręgosłupem jest doskonale zorientowany co
    do tego, ile co waży -- worek domowych/kuchennych śmieci na
    przykład; zaś notoryczny okularnik wie, ile ważą jego okulary;
    rajdowiec zna masę felg; dżokej zna masę butów i reszty swego
    ubrania...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 92. Data: 2013-09-15 23:29:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 523605f4$0$61279$c3e8da3$5...@n...astraweb.com

    >>> pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"?

    > wiem o tym, ale chodziło mi o to konkretne rozwiązanie.

    Jeśli to te młotki, o których ktoś tu pisze,
    to żadne profesjonalne rozwiązania.

    Taki flamaster może kosztować:

    () od 2 pln za flamaster z gruszką i płynem
    oraz ściereczka
    () do 22 pln za sam flamaster. :)

    Taki za 22 pln mam w samochodzie (nigdy nie używam)
    a taki za 2 pln mam w mieszkaniu i raczej ;) rzadko
    używam -- flamastra wcale, zaś gruszki i płynu oraz
    szmatki czasami używam, ale nie do obiektywów. Tyle
    tylko, że ja jestem amatorem.

    > nie widziałem co robił z obiektywami, zakładałem, ze
    > jako fotograf wie więcej ode mnie na temat powierzchni
    > szkieł. <rs>

    Profesjonalista nie czyści obiektywów. Wymienia je. ;)
    Wymienia albo na nowe, albo zmienia na inne, dbając
    o to, aby nie brudzić ich.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 93. Data: 2013-09-15 23:30:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 5236064e$0$61279$c3e8da3$5...@n...astraweb.com

    > aż tak prosto? dzięki. już mam. <rs>

    Gdzie tu widzisz młotek?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 94. Data: 2013-09-15 23:45:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > No ale jest plastikowa, fotochromowa i sciemnia sie w samochodzie :-)

    Fotochromowa z JZO kosztuje 6 dych? Życzę powodzenia w negocjacjach. ;)

    -=-

    > Choc masz racje - jakis straszny rozboj
    > w tych szklach, szczegolnie cyloindryczne,

    Te pewnie są naprawdę w zbójeckich cenach.
    Na szczęścia ja używam cylindrycznych.

    > w aparatach sluchowych, u dentystow ... mam wrazenie ze
    > kazdy chce tego biednego pacjenta wycyckac.

    (; To nie ze nam te numery -- ja mam jaja, nie cycki. ;)

    > A cenami nikt sie nie chwali.

    Dam Ci dobra radę -- produkuj ty szkło optyczne. Zbijesz zapewne fortunę. :)

    > 500 bylo na same szkla,

    Ale jakie? Z powłokami czy bez, z jeśli z powłokami -- z jakimi?
    Jakie średnice? Jaki materiał? Jaki indeks? Jaka geometria
    (sferyczna, asferyczna) itd...

    > na okulary drugie 500 .. co nie znaczy ze nie
    > da sie zrobic za calosci za 200.

    Okularów korekcyjnych za 200 pln raczej nie kupisz.
    Najtańsze szkła półkowe to cena niewiele niższa. Do
    tego dochodzą oprawki z futerałem.

    Nierzadko za proste rozwiązania dla astygmatyka optyk policzy sobie 2.5 kpln. :)
    IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,
    ale astygmatyzmu (nawet takiego na 2 dioptrie) raczej niczym innym nie skorygujesz.

    > A ja lubie. I szklane sa nawet niedrogie.

    Dla zdrowego są bezsensem, dla stosownie chorego (na ,,światłowstręt'')
    zapewne mają sens. Ja mam źrenice. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 95. Data: 2013-09-15 23:51:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l159q3$8td$...@n...news.atman.pl

    > (; To nie ze nam te numery -- ja mam jaja, nie cycki. ;)
    + (; To nie ze mną te numery -- ja mam jaja, nie cycki. ;)

    > Nierzadko za proste rozwiązania dla astygmatyka optyk policzy sobie 2.5 kpln. :)
    > IMO krótkowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,
    + IMO dalekowzroczności do +3 dioptrii nie warto korygować okularami/soczewkami,

    Krótkowidzem nie jestem -- więc nie wypowiem się.
    IMO akomodacja jest tu bez szans.

    U dalekowidza akomodacja potrafi wiele, choć
    **ponoć** zaburza widzenie przestrzenne...

  • 96. Data: 2013-09-16 00:16:54
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-09-08 08:38, Trybun pisze:

    > Jest specjalny płyn do czyszczenia takich ekranów. Czyszczenie
    > spirytusem czy Ludwikiem to trochę ryzykowna sprawa...;-)

    z ludwikiem nie; spiritus moze być problemem bo polistyren z nim
    reaguje, ale nie wyobrazam sobie by ktos uzywał tego do produkcji
    "szybek" do tabletów.

    --
    @foe_pl

  • 97. Data: 2013-09-16 01:07:38
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/15/2013 5:29 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "rs" 523605f4$0$61279$c3e8da3$5...@n...astraweb.com

    > Jeśli to te młotki, o których ktoś tu pisze,
    > to żadne profesjonalne rozwiązania.

    a gdzie ja pisałem, ze to ma być profesjonalne rozwiązanie? nigdzie.
    zapytałem, dostałem podpowiedź. znalazłem to co chciałem. co ty mi
    chcesz więcej przekazać?

    > Profesjonalista nie czyści obiektywów. Wymienia je. ;)

    znowu ci się coś pomyliło ci się, ja nie pisałem o czyszczeniu
    obiektywów. <rs>

  • 98. Data: 2013-09-16 01:18:09
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/15/2013 5:30 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "rs" 5236064e$0$61279$c3e8da3$5...@n...astraweb.com

    > Gdzie tu widzisz młotek?

    tu to znaczy gdzie?
    nie znalazłem dokładnie takiego samego przyrządu jak miał ten gostek
    (specjalnie głęboko nie szukałem), ale zasada działania tych, które
    znalazłem była taka sama. to mi w zupełności wystarczy. <rs>

  • 99. Data: 2013-09-16 04:02:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 52364027$0$59819$c3e8da3$e...@n...astraweb.com

    > tu to znaczy gdzie?

    W lenspenie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 100. Data: 2013-09-16 04:12:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rs" 52363db0$0$10516$c3e8da3$3...@n...astraweb.com

    > a gdzie ja pisałem, ze to ma być profesjonalne rozwiązanie? nigdzie.

    Tutaj pisałeś:

    "rs" 5235ea9d$0$10353$c3e8da3$9...@n...astraweb.com

    _____________________________________^^^^^^^^^^^^^^^

    > fotograficznym, a tym samym soczewach znać się chyba powinien.
    > kiedy miał przerwę, chciałem do niego zagadać, ale jakoś mnie zbył,

    IMO dobrze uczynił. :)

    > mało elegancko.

    Pewnie Cię znał. :)

    > pytanie. nie wiesz może co to był za "młotek"?

    > zapytałem, dostałem podpowiedź. znalazłem to
    > co chciałem. co ty mi chcesz więcej przekazać?

    3 worki złota. :)

    > znowu ci się coś pomyliło ci się, ja nie pisałem o czyszczeniu obiektywów.

    Czy ja twierdzę, że pisałeś? Jeśli tak, to gdzie ja tak twierdzę?
    IMO to Tobie coś myli się. Nic dziwnego, że Niemiec Cię zbył.
    Pewnie masz na Twarzy wymalowane swoje chamstwo.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'