  • 31. Data: 2010-05-06 18:53:53
    Temat: Re: Focus '99 - wyłączenie air-baga - jak?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:4be2dc00$0$19164$65785112@news.neostrada.pl...

    > Skąd wiesz? Może będzie miał głęboki uraz psychiczny, który wyjdzie po
    > latach :->

    i z powodu tego ze w nosidelki jezdzi na tylnej kanapie zostanie seryjnym
    morderca :)

  • 32. Data: 2010-05-06 19:07:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-06 18:25, Pszemol pisze:
    > Fakt pozostaje faktem, że on nie ma problemów z dzieckiem, a Livia je ma.
    > Łatwo chyba ocenić kto sobie lepiej radzi przy wychowaniu maluchów.
    Jasne, bo wszystkie dzieci są takie same :->

    Maciek

  • 33. Data: 2010-05-06 19:09:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-06 18:36, Pszemol pisze:
    > Czyli masz o sobie zdanie że bachory rozpuszczasz...
    Z wnioskowaniem to u Ciebie chyba jednak jakoś super nie jest, chociaż
    może rzeczywiście nie napisałem, że "rozpuszczacze" ładujący się komuś z
    butami w życie też by mi przeszkadzali :->

    Maciek

  • 34. Data: 2010-05-06 19:13:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-06 16:11, szerszen pisze:

    > moj w tym wieku spal juz sam w swoim pokoju, i tam zasypial, tym
    > bardziej nie mial problemu z "samotnym" podrozowaniem na tylnej kanapie,
    > wiec jednak mam pojecie

    Najwyraźniej masz za małe i próbujesz sobie doświadczenia z własnym,
    jednym dzieckiem aproksymować na resztę populacji - nie mówiąc o tym,
    że ten tekst o spaniu w swoim pokoju jest tak absurdalny, że słów
    szkoda.

    Z własnego doświadczenia Ci napiszę, że mam dwóch synów - dość dużych,
    z niewielką różnicą wieku. Od małego jeździli w fotelikach, choć w
    Polsce foteliki na początku lat 90 były średnio dostępne, o
    popularności i świadomości ludzi w tej materii nie wspominając.
    Starszy syn jeździł od małego spokojnie niezależnie od umiejscowienia
    w samochodzie (dowolne trasy). Młodszy niestety nie - z tyłu darł się w
    niebogłosy nawet po kilku kilometrach, z przodu spokojniej, ale też bym
    tego nie nazwał komfortem jazdy w porównaniu do starszego w tym samym
    wieku. Z czasem się okazało, że młodszy ma również niechęć do roweru
    (w porównaniu ze starszym). Idąc dalej, okazało się, że również
    gorzej reaguje na wszystko co jest związane z otumanianiem błędnika.
    Do dzisiaj gorzej się czuje jeżdżąc z tyłu - podobnie zresztą jak
    żona, która zdecydowanie woli z przodu, bądź w ogóle za kierownicą :).

    Teraz sam się zastanów, gdzie widzisz problem wychowadczy, który
    innym zarzucasz. Napisz jeszcze, że źle żonę wychowałem, bo kiedyś
    mi na żaglówkę wsiadała (jednokadłubową), a teraz trzeba stoczyć
    'wojnę', by się katamaranem wycieczka rodzinna udała ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 35. Data: 2010-05-06 19:14:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-06 18:53, szerszen pisze:
    > sugeruje jedynie, ze trzeba miec umiar we wszystkim
    Pełna zgoda.

    > przesada jest dobra w ogrodnictwie, zreszta jak bedziesz mial kiedys swoje
    > dzieci, sam sie na wlasnej skorze przekonasz, nie mowie ze livia robi cos
    > zle, ni ze ja jestem genialnym rodzicem, ale nawet takie male dzieci musz
    > sie przyzwyczajac do tego, ze rodzice czasem im z oczu znikaja, jestesmy ich
    > rodzicami nie niewolnikami, ale kazdy wybiera wlasno sciezke i potem zbiera
    > tego plony
    Po pierwsze primo: o moje dzieci się nie martw - będziesz miał tyle co
    ja, to pogadamy :->
    Po drugie primo: wymyślasz Livii jakieś bzdury o złym wychowywaniu
    dzieci na podstawie bezsensownych przypuszczeń. Ona równie dobrze może
    dziecko odbierać raz w tygodniu ze żłobka tygodniowego, a mimo wszystko
    jej egzemplarz płacze nie widząc jej (może ze szczęścia??) ;-)
    Po trzecie primo: wątek nie był o złym wychowywaniu, tylko o wyłączeniu
    cholernej poduszki.

    Maciek

  • 36. Data: 2010-05-06 19:14:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-06 16:15, szerszen pisze:
    (...)
    > nie mowie ze tak jest i w tym przypadku, ale jesli dziecko tracac
    > kontakt wzrokowy z rodzicem zaczyna plakac, to jest to problem
    > wychowawczy, z nie zwiazany z fotelikiem

    Nie brnij - najwyżej moze być takim problemem, a nie jest z założenia.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 37. Data: 2010-05-06 19:24:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-06 12:54, Livia pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy da się w łatwy (i oczywiście odwracalny) sposób wyłączyć przedni
    > air-bag pasażera w Focusie 1.8 Combi z 1999 roku? Muszę czasem sama
    > przewieźć dziecko, a umieszczenie go z tyłu wtedy odpada...

    O ile się orientuję (i pamiętam), to w Focusie I nie ma takiej
    możliwości. Jedyna możliwość, to wycieczka to ASO i wyłączenie
    fizyczne (może i demontaż) + przeprogramowanie modułu obsługi
    poduszek.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 38. Data: 2010-05-06 19:57:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Teraz sam się zastanów, gdzie widzisz problem wychowadczy, który
    > innym zarzucasz.

    taki sam widze problem wychowaczy, jak pytajaca przymus wozenie dziecka z
    przodu, z powodu ze raz plakalo, skoro ona idzie na skroty, dlaczego ja mam
    sie wysilac

    a teraz uruchom wyobraznie i zastanow sie co taka opiekuncza mama robi jak
    ma dziecko z boku i tak strasznie placze, jak myslisz, jak bezpieczna staje
    sie jej jazda?

    to ja juz wole aby plakalo z tylu i musiala sie zatrzymac, aby zareagowac i
    cokolwiek zrobic

  • 39. Data: 2010-05-06 19:59:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Po trzecie primo: wątek nie był o złym wychowywaniu, tylko o wyłączeniu
    > cholernej poduszki.

    a poniewaz to grupa dyskusyjna, to z duzym prawdopodobienstwem dyskusja
    potoczy sie na rozne tematy, niekoniecznie na zapoczatkowany ;)

  • 40. Data: 2010-05-06 20:19:10
    Od: Livia <p...@p...onet.pl>

    szerszen pisze:

    > ale to w takim razie problem wychowaczy, a nie umiejscowienia fotelika

    Dziękuję za wskazówkę panie pedagog. Faktycznie muszę mieć potężny
    problem wychowawczy z 3-miesięcznym dzieckiem, skoro nie chce być
    bardziej samodzielne. Tym niemniej jednak powstrzymaj się od nic nie
    wnoszących do tematu uwag, bo nie o to pytałam.

    L.