eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFocus 1.8 TDCI 2008Re: Focus 1.8 TDCI 2008
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Focus 1.8 TDCI 2008
    Date: Thu, 30 Dec 2010 10:06:02 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <ifhi1r$qtt$1@news.onet.pl>
    References: <iferch$qp2$1@inews.gazeta.pl> <iffv4e$g1g$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1293699963 27581 195.117.162.130 (30 Dec 2010 09:06:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Dec 2010 09:06:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <iffv4e$g1g$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2338582
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-29 19:36, daxus pisze:

    >> Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś
    >> ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI,
    >> oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy
    >> były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
    >> właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.
    >
    > ja od prawie półtora roku mam Focusa II 1.8 TDCI z 2006 roku.
    > Kupiłem jako 3-latka z przebiegiem ok 70 tys. km. Do samego silnika nie
    > mogę się przyczepić - w mieście (Wrocław) pali niecałe 7l, ale fakt że
    > jeżdżę delikatnie. w Trasie ok 6l. Silnik całkiem mocny i dynamiczny
    > 115KM, ale trzeba wachlować trochę biegami.
    > Niestety trzeba uważać na osprzęt - alternator mi padł ot tak sobie przy
    > 85 tys. km- 700zł poszło się jeb... bo nikt tego nie naprawia - nie ma
    > części zamiennych. Ostatnio padł klakson :). Na szczęście skombinowałem
    > za friko stary i przerobiłem wtyczke i chadzia.
    > Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
    > Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju
    > wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina ,
    > wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
    > Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)

    Diesel nigdy nie nadawał się do jazdy po mieście a nowe diesle z DFP już
    kompletnie się nie nadają a dodatkowo zużycie paliwa może być większe
    niż małej benzyny właśnie przez DFP.

    Do miasta nadaje się turbo benzyna - duży moment, większy zakres
    użytecznych obrotów i generalnie szybsze nagrzewanie się zimą.

    Co do padających turbin to padają one głownie przez samych kierowców -
    normalnie turbo wytrzymuje tyle co silnik. W turbo benzynach ten efekt
    może się tylko nasilić - turbina pracuje w dużo trudniejszych warunkach
    niż w dieslach.

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: