-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Focus 1.8 TDCI 2008
Date: Thu, 30 Dec 2010 10:06:02 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 38
Message-ID: <ifhi1r$qtt$1@news.onet.pl>
References: <iferch$qp2$1@inews.gazeta.pl> <iffv4e$g1g$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1293699963 27581 195.117.162.130 (30 Dec 2010 09:06:03 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Dec 2010 09:06:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
In-Reply-To: <iffv4e$g1g$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2338582
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-29 19:36, daxus pisze:
>> Jest taki samochód z przebiegiem 60 tyś, oczywiście po lifcie. Czy ktoś
>> ma doświadczenia z tym silnikiem ??? słyszałem wiele dobrego o 1.6 TDCI,
>> oglądałem niedawno focusa z 1.6 i był dosyć mocno brudny - na głowicy
>> były ślady oleju, tak jakby uszczelka sie pociła, fakt że na pewno
>> właściciel go nie mył. Auto sprzedawane przez dealera forda z gwarancją.
>
> ja od prawie półtora roku mam Focusa II 1.8 TDCI z 2006 roku.
> Kupiłem jako 3-latka z przebiegiem ok 70 tys. km. Do samego silnika nie
> mogę się przyczepić - w mieście (Wrocław) pali niecałe 7l, ale fakt że
> jeżdżę delikatnie. w Trasie ok 6l. Silnik całkiem mocny i dynamiczny
> 115KM, ale trzeba wachlować trochę biegami.
> Niestety trzeba uważać na osprzęt - alternator mi padł ot tak sobie przy
> 85 tys. km- 700zł poszło się jeb... bo nikt tego nie naprawia - nie ma
> części zamiennych. Ostatnio padł klakson :). Na szczęście skombinowałem
> za friko stary i przerobiłem wtyczke i chadzia.
> Teraz nie kupiłbym diesla - jeżdżę głównie po mieście.
> Droższe ubezpieczenie, bo pojemność 1,8. Droższe filtry, więcej oleju
> wchodzi - drożej przy wymianie. W każdej chwili może paść turbina ,
> wtryski i kij go wie co tam jeszcze.
> Teraz to bym brał benzyniaka z małą pojemnością ehh :)
Diesel nigdy nie nadawał się do jazdy po mieście a nowe diesle z DFP już
kompletnie się nie nadają a dodatkowo zużycie paliwa może być większe
niż małej benzyny właśnie przez DFP.
Do miasta nadaje się turbo benzyna - duży moment, większy zakres
użytecznych obrotów i generalnie szybsze nagrzewanie się zimą.
Co do padających turbin to padają one głownie przez samych kierowców -
normalnie turbo wytrzymuje tyle co silnik. W turbo benzynach ten efekt
może się tylko nasilić - turbina pracuje w dużo trudniejszych warunkach
niż w dieslach.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.10 11:47 daxus
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody