  • Data: 2014-05-25 00:41:28
    Temat: Re: Fizykoterapia.
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-24 06:12, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > Zna ktoś może parametry w laseroterapii i magnetoterapii?

    Szanowny Panie Zachariaszu,

    Proszę nie kryć do mnie urazy za filtrowanie Pana obwieszczeń -- nie
    spodobał mi się Pański styl prowadzenia rozmów z innymi rozmówcami i po
    prostu miałem dość...

    Nie da się ukryć, moja ciekawość zwyciężyła i usunąłem Pański wpis w KF,
    by zapoznać się z przebiegiem tej dyskusji.

    Bardzo Panu współczuję z powodu dolegliwości. Jestem miłośnikiem biegów
    długodystansowych i dobrze wiem jak potrafi napier.... staw kolanowy.

    Widzę, że już zdążył, swoim stylem, Pan na mnie nabluzgać -- nie mam żalu.

    Póki co cieszę się jako takim zdrowiem, ale kiedyś, może wkrótce,
    przyciśnie mnie jakaś choroba, mnie, czy kogoś z moich bliskich, to też
    nie wiem jak ja się zachowam i jakich cudów nie będę się imał...

    Odpisuję, bo mierzi mnie hochsztaplerka i wyciąganie pieniędzy od
    chorych ludzi na terapię o podejrzanej reputacji. Pan w tą terapię
    wierzy, to dobrze, być może najważniejsze, ale przynajmniej może Pan
    nieco zaoszczędzi nieco pieniążków... jak człowieka dopadnie choroba to
    nigdy ich za dużo...

    Ad rem...
    Urządzenie do terapii laserem posiada dwie głowice:
    * 808 nm, 150 mW;
    * 650 nm, 15 mW.
    Powyższe na podstawie etykiet znajdujących się na tych głowicach.

    Z relacji żony, fizjoterapeutki, terapię kolana przeprowadza się tą
    pierwszą (150 mW) przykładając ją do skóry w punktach wokół rzepki. Są
    różne szkoły: albo punktowe przyłożenia, albo powolne przesuwanie głowicy.
    Niektórzy pacjenci wyczuwają lekkie ciepło, inni nie.
    Ja delikatnie wyczuwam, ale tak na progu czucia i do końca nie mam
    pewności czy to nie autosugestia. Jednak 150 mW już powinno być leciutko
    wyczuwalne (oczywiście gdyby to skupić to oparzy!).
    Średnica soczewki wyjściowej to (nie miałem suwmiarki pod ręką, a oko do
    wymiarów mam kiepskie): 8 mm do 10 mm.
    Na panelu operatorskim tester mocy lasera i prosty minutnik.
    Czas trwania zabiegu: kilka minut.

    Uznaję, że jest Pan "człowiekiem technicznym" i wie czym może dla wzroku
    skończyć się skierowanie nań lasera 150 mW. Na wyposażeniu są okulary
    ochronne, zarówno dla operatora, jaki i pacjenta. Proszę pamiętać, że
    wiązka lasera, jeśli skupiona, groźna jest również po odbiciu. Warto
    jeszcze raz przypomnieć: po pierwsze nie szkodzić.

    Jeśli chodzi o pola magnetyczne, to małżonka, jeszcze jako praktykantka,
    pracowała przy takim ustrojstwie, ale aktualnie zajmuje się innymi
    dziedzinami fizjoterapii (ćwiczenia z pacjentami, masaże i inna terapia
    manualna).
    Posiadana literatura nie wiele zdradza detali technicznych, raczej mało
    techniczny bełkot.

    Życzę, by tymi, czy innymi, albo samoistnymi metodami, powrotu do
    zdrowia, a przynajmniej złagodzenia dolegliwości.

    pzdr
    mk